Tråden för byten av keycaps! (Läs trådreglerna!)

Permalänk
Medlem

Tråden för byten av keycaps! (Läs trådreglerna!)

Eftersom intresset för keycaps till mekaniska tangentbord verkar öka hos medlemmarna på forumet så tänkte vi skapa en bytestråd. Dels är tråden tänkt för hela set, men även enskilda keycaps – exempelvis om man köpt en grab-bag som man vill komplettera eller har tröttnat på sitt keycap-set.

  • I tråden så är det endast byteshandel som gäller, i annat fall gäller marknaden med hänsyn till §9 i reglerna.

  • Inga diskussioner om utseendet, eller passform på keycapsen sker i denna tråd, hänvisar till Mekaniska tangentbord och tillbehör, allmän diskussion och frågor eller PM.

  • Inlägg skall vara formade enligt mallen nedan för att förenkla för läsare.

  • Ser du någon som du misstänker bryter mot reglerna så anmäl det med knappen ”Anmäl” så tar Admin hand om det. Det är ingen mening att ge admin dubbelarbete genom att skriva varför personen bryter mot reglerna.

  • Skriv ”taget” eller ”borta” med inlägget citerat efter avslutat byte.

  • Vid intresse, skicka iväg ett PM till vederbörande med förslag på byte samt tillvägagångssätt (möte/frakt).

  • Requests utan något konkret att byta mot är strikt förbjudet.

Inläggsmall;

Har:
Här skriver du vad det är för set, t.ex.” Ducky PBT Green/Cream” eller liknande.

(BILD/ER)
-Ladda upp bild/er på ditt set, med användarnamn skrivet någonstans i bild.

Beskrivning:

Huruvida du har en komplett uppsättning eller enbart alphas/mods eller liknande. Ålder och skick är också intressant att veta.

Vill ha:

”Öppen för bytesförslag” eller specifika önskemål, t.ex. ”Ducky PBT Blue/White Engraved”

Nyttiga verktyg
Tråden för marknadsreferenser
imgur.com bilduppladdning utan att behöva skapa inloggning.
.batman rengör IBM Model M '87
Postnords skicka-i-kuvert prislista
Postnords skicka lätt, försäkrat och spårbart. Kostar generellt mellan 50-60kr att skicka en uppsättning keycaps.

Fixade till reglerna enligt mod.
Permalänk
Medlem

Söker hel eller del av ett set till ett ducky mini/poker2 ISO.
Mods+R2 komplett eller blandade.

Har
Razer Blackwidow med original keycaps, saknar enter samt någon Mod till.
Kanske lite OT. Men Ev något att plocka blå cherry switches ifrån.

Permalänk
Forumledare

*tråd rensad*

Tänk på att hålla er till trådens ämne

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag har ett set med SA Retro jag skulle vilja byta:
https://goo.gl/photos/darmLbGjgHoq6oc79

- True Retro kit
- Pro mods kit
- International SE-NO-DE
- Numberpad
- Lime extensions
- ISO extension
- Blanks
- Small spacebars

Jag kan tänka mig att byta med Cherry orginal/GMK set. Helst svenskt men andra språk kan vara intressant. Annars kan ni komma med förslag så får vi se om det intresserar mig.

Permalänk
Medlem

Har börjat rensa hemma och har då följande att erbjuda för byte, inga lådor medföljer utan just bara caps som sådana.

Ducky, ABS, nordisk layout, med 4 st media knappar och 2 extra esc.
I skick som nytt.

Ducky, PBT, graverade, nordisk layout, med 4 st media knappar och 1 extra esc.
I skick som nytt

Ducky, PBT, graverade, nordisk layout, detaljbild

Ducky, PBT, blanka vita, 2 extra esc och ducky cap puller
I skick som nytt

WASD keyboard, ABS, svensk layout
Mycket gott skick, använda någon timma

Ducky, ABS, nordisk layout, med 4 st media knappar och 1 extra esc.
I skick som nytt.

Ducky, ABS, nordisk layout, kommer ifrån ett Ducky Mini, på bild fattas 1 st Alt Gr men denna hittades senare.
Använda skick, ej direkt någon shine men ändå använda.

2st Röd eloxerad ESC och 1st Röd eloxerad space, suttit på ett Ducky tidigare.
I skick som nytt

RedAlert blandad kompott, lite som blivit över efter tidigare försäljningar.

Artisan från Cherry MX från Hotkeys Project, kan tydligen lysa genom ögonen om man har backlight tangentbord.
I skick som nytt (var inget för mig alls)

Jag är sämst på att ta bilder och min iPhone har ett fel i sig så man kan se små svarta "flisor" på vissa bilder - detta är enbart bilden som sådan och caps är hela. Önskas ytterligare info eller bild så hör av er via PM.

Jag kan tänka mig att byta mot:
Cherry original/GMK set, helst svenskt men andra språk kan vara intressant tex Cyrillic, Kanji etc.
Topre, hela set, lösa caps dock ej gubbar eller robotar - jag är för gammal för det och fattar inte grejen.

Annars kan ni komma med förslag så får vi se om det intresserar mig.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Forumledare

*tråd rensad*

Notera att det endast är byten som är tillåtna i tråden. Märker vi att deltagare inte kan följa dessa regler kommer tråden tyvärr försvinna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har:
Ett stycke Frozen Waste Zombro (Topre) från Brocaps Monster Mash Sale på Ctrl Alt

Vill ha:
Alps-kompatibla tangenter
Alpine Winter
GMK Esc

Permalänk
Medlem

Har:
Lite smått och gott mods från Granite R2 köp. Har även den DCS enter man fick med i ISO-kittet. Lite använda.

Det är från vänster till höger: 1U, 1.25U, 1.75U, 6.25U. Glömde skriva namn, men kan fixa om det efterfrågas.

Vill ha:
Framförallt beige mods i DCS till MX, men är öppen för förslag

Permalänk

Har:
Click clacks, Binge Lion. Översta bilden MX, Nedre bilden Topre

Vill ha:
Khers Clacks.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk

Granite

Har: en massa Granite

*borta* (mod)

1.25u :

1.5u :

1.75u :

2.25u :

*borta* (mod)

Mörkgrå, Blandat :

Ljusgrå, Secondary Legends :

*borta* (mod)

Ljusgrå, Homing Keys, F1-F4, F9-F12, Blanks :

Ljusgrå, Blandat :

Ljusgrå, Blandat :

Vill ha: Några keycaps från Granite

  • The Glider, från Nerdom Kit, Round 1

  • §, från Mono-Legend International, Round 1

  • 1.25u Orange Menu, från Lost+Found, Round 1 eller Text RGB, Round 4

  • Mörkgrå F1-F4, F9-F12, från Lost+Found, Round 1 eller Bonus Pack, Round 4

  • Blue, Green and Yellow ESC, finns i lite olika rundor och kits

  • Å, Ä, Ö, från något av de internationella kiten

Ovanstående kan finnas i andra kit än de jag listat också, jag har inte orkat kolla igenom alla kit från alla 4 rundor.

Rensat Bortbytta caps
Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk

Jag har återigen uppdaterat mina bilder ovan med vad som finns tillgängligt för byte.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk

Jag har: Original NovaTouch TKL ISO keycaps, 88 st. Använda, men med texten kvar
Byter mot: Keycapset från valfritt Ozone Strike Battle.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Har:

Vill ha:

  • Vita HHKB blanks

  • Något kul GMK mod-set eller annat GMK/cherry keyset

  • Något sculpted SA keyset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applet:

Har:

Vill ha:

  • Vita HHKB blanks

  • Något kul GMK mod-set eller annat GMK/cherry keyset

  • Något sculpted SA keyset

Jag har även några feltryckta (ej cherry font) caps från Alps DCS Infinity mods kit

Kunde inte editera mitt tidigare inlägg...

Permalänk
Medlem

Har:
En full uppsättning svarta, nordiska, iso, originaltangenter från ett ducky shine 3 tkl i gott skick (abs och laser etched). Inköpta i jan 2014. Laddar upp bilder vid intresse.

Vill ha:
Vill ha en ljusare uppsättning: vitt eller grått. Helt okej med blanka tangenter, men måste vara isoformat. Kom gärna med förslag!

Permalänk
Medlem

- Doubleshot ABS red ESC
- POM Geekhack backspace
- Doubleshot ABS center stem CAPS
- Doubleshot ABS green shift 1,25u + 2u
- Doubleshot ABS yellow diamond
- Doubleshot ABS poker set

- Doubleshot ABS Mario & Luigi

- HKP blank maroon/black
- HKP space maroon/black

- Nightcaps - Mayday BombDrop - Bomb king
- Nightcaps - Mayday BombDrop - Moon drop

- Johia - Artifact series - Oasis keycap - Iris Pink

Söker:
En äkta clack

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Söker en hederlig spacebar i 6.25 och 3 mounts med 50mm emellan dem till detta bord.

Nedan har jag några få caps som jag kan byta med (alla är double shot på bilden) men det är inte allt jag har. Har lite smått och gott i form av Alps eller PBT caps med tysk layoute etc så fråga om det är nogåt specifikt du efterfrågar.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Har:
Keycaps som jag fick med mitt nyligen inköpta Vortex Vibe (mitt första mekaniska tangentbord ).

Beskrivning:

Ej använda i över huvud taget. SA profiler påstår de själva att det är, själv har jag ingen aning då jag är en tangentbords-n00b.

Vill ha:

Jag skulle gärna vilja ha en spacebar i någon, enligt mig, roligare färg. Stark gul, grön eller röd till exempel. Mycket skulle kunna vara av intresse. Är också intresserad av function keys i olika färger (typ den gröna shift-tangenten från Vortex Race 3-tangentbordet... mums!). Kom med förslag! Jag är rätt ny i gemet och kan nog övertalas till det mesta.