Zotac sjösätter NEN SN970 Steam Machine med specialversion av GTX 960

Permalänk
Melding Plague

Zotac sjösätter NEN SN970 Steam Machine med specialversion av GTX 960

Om mindre än en vecka lanseras Steam Machines som koncept skarpt. Nu tillkännager Zotac sitt bidrag, en komprimerad skapelse med en specialversion av Geforce GTX 960.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var en söt liten låda, men priset är för högt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Den såg riktigt bra ut, tills jag såg priset.

Jag menar, detta är ju tänkt att vara som en "konsolutmanare" på sätt och vis. eller?

Vad får folk att köpa denna produkt istället för XBONE och PS4?
Vi som redan använder steam sitter ju redan på datorer som klarar detta...så vem är kunden för detta pris?

Du kan ju få bättre saker för mindre pris, fast kanske inte lika kompakt.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

11 399 kronor?!?! Oh j**********vlar! Trillar ju nästan av stolen i skrivande stund...

Permalänk
Medlem

Det var ju .... prisvärt. Herrejösses, kommer de sälja en enda?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Prisvärt osv.

Kan förövrigt inte förstå, varför de inte använder namnet NEN SN960

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

om priset på en steam machine med meh prestanda är lika mycket som en riktigt bra dator så kommer det vara döden för steam mashines. dom har inget att möta dagens konsoller med

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

11 399 kronor HAHHAAHHAHAHA

Slösa dom pengarna istället på en riktigt bra datro + en steam link

Permalänk
Medlem

I smell a flopp!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Zotac NEN SN970 har ett rekommenderat pris på 11 399 kronor inklusive moms

Saknar ett äpple på framsidan

Permalänk
Medlem

En Tilläg

Total överflödigt.där köpa jag iställe en bra Grafikkort till min Dator......Klaus

Tilläg
Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Meh.. Den heter SN970 och så sitter det ett 960 i. Fult gjort

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Men nu får vi ta och sätta oss ner i båten igen. För den prissumman så kan jag köra 2st Fury i crossfire istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Alltid gillaty Zotac och deras ingenjörsglädje. De brukar alltid ta ut svängarna lite extra. Priset känns högt men samtidigt är det väldigt bra spec på den. 4st HDMI 2.0, 2 Gbit NIC's, M.2 osv.., helt klart framtidssäker och uppgraderingsbar.

Permalänk
Medlem

Oj vilket pris, lycka till...

Permalänk
Medlem

Ja, priset var väl inte så imponerande men formfaktorn är jag desto mer tänd på

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Lite väl högt pris då den kommer med ett "gratis" OS?
Jag hade absolut varit sugen på denna lilla maskin. OM priset var lägre och man kunde vara inloggad på Steam samtidigt på olika maskiner!
Det hade varit mysigt och ha denna vid tvn och köra kanske vissa racing spel där med en extra kontroll, medan man fortfarande kunde använda Steam på den ordinarie datorn samtidigt.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Alltid gillaty Zotac och deras ingenjörsglädje. De brukar alltid ta ut svängarna lite extra. Priset känns högt men samtidigt är det väldigt bra spec på den. 4st HDMI 2.0, 2 Gbit NIC's, M.2 osv.., helt klart framtidssäker och uppgraderingsbar.

är du ironisk med att den är framtidssäker och uppgraderingsbar? 960 är rätt slött idag, om 1-3 år blir det low settings i alla nya spel

Permalänk
Entusiast

HDMI in var en trevlig detalj. Undrar om den bara klarar ren passthrough eller om man faktiskt kan komma åt videoströmmen och typ använde den som inspelningsenhet också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Lite väl högt pris då den kommer med ett "gratis" OS?
Jag hade absolut varit sugen på denna lilla maskin. OM priset var lägre och man kunde vara inloggad på Steam samtidigt på olika maskiner!
Det hade varit mysigt och ha denna vid tvn och köra kanske vissa racing spel där med en extra kontroll, medan man fortfarande kunde använda Steam på den ordinarie datorn samtidigt.

Finns ju sharing nuförtiden, så man kan skapa ett nytt konto och använda sig av family share för att spela singleplayer. Inte riktigt 100% vad du vill ha, men alltid något

Dock håller jag med om att priset är löjligt högt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

och man kunde vara inloggad på Steam samtidigt på olika maskiner!
Det hade varit mysigt och ha denna vid tvn och köra kanske vissa racing spel där med en extra kontroll, medan man fortfarande kunde använda Steam på den ordinarie datorn samtidigt.

Va? Är väl inga problem att göra det så länge du inte streamar ett spel via steam från den ena till den andra (vilket kräver att du är inloggad på båda datorerna till att börja med).

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har testat denna i dessa normala format, Zbox EN970 Magnus (även om denna har snäppet nyare CPU). Som det nämns i artikeln, anledningen att den heter 970 är att det sitter en 970M inuti som detekteras som GTX960 i vissa program och GTX970M av andra. Lite förvirrande.

Jag slängde in en Samsung M.2 850 EVO (eller var det 840 ...) + 8 GB minne och testade den i en bunt med spel. Om man kopplar till TV och håller sig till 1080p så presterade den absolut utmärkt, kunde dra på i stort sett alla spel till max.

Jämför man med andra mini-datorer så är denna långt snabbare då majoriteten kör inbyggt intel eller som Gigabyte Brix en GTX860 eller liknande.

Den är definitivt kraftfullare än konsolerna men kostar därefter. Jag körde lite Steam Big Picture, Steam In Home Streaming och strömmade Xbox One till Windows 10 och det fungerade utmärkt. Det gör att jag kan ifrågasätta att köpa en Steam machine om du istället kan bygga en vanlig Windows-variant och få ännu mer funktionalitet.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Finns ju sharing nuförtiden, så man kan skapa ett nytt konto och använda sig av family share för att spela singleplayer. Inte riktigt 100% vad du vill ha, men alltid något

Dock håller jag med om att priset är löjligt högt.

Jo, det är ju iof ett sätt. Men vill ju även ha möjligheten att köra multiplayer oxå Får väl ta o skaffa ett till steam konto när de väl sänker priset på denna burk (Eller bygga en egen.)

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Prisvärt osv.

Kan förövrigt inte förstå, varför de inte använder namnet NEN SN960

Skrivet av Ozzed:

Meh.. Den heter SN970 och så sitter det ett 960 i. Fult gjort

Troligen för att dom startade med ett GTX970m som även blir släppt som ett GTX960 Ti på stationära, så dom fick ändra specifikationerna.
Men det är ju klart, dom kunde ju då även ändrat modellnamnet till SN960

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Alltid gillaty Zotac och deras ingenjörsglädje. De brukar alltid ta ut svängarna lite extra. Priset känns högt men samtidigt är det väldigt bra spec på den. 4st HDMI 2.0, 2 Gbit NIC's, M.2 osv.., helt klart framtidssäker och uppgraderingsbar.

Varken eller...
- Hur uppgraderar man den lådan utan att ta fram hammare och bågfil?
- Hur länge är det möjligt för GTX970m att hänga med? För inte kan man slänga i ett annat grafikkort!

Kan däremot se att det är gott om anslutningar och expansion på utsidan, vilket nog är enda pluset förutom då ett litet format.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Troligen för att dom startade med ett GTX970m som även blir släppt som ett GTX960 Ti på stationära, så dom fick ändra specifikationerna.
Men det är ju klart, dom kunde ju då även ändrat modellnamnet till SN960

Å andra sidan kan det ju vara positivt i och med att det här borde innebära att 960TI äntligen blir lanseratt. Känns som det kortet kommer ligga skyhögt i pris/prestanda-ligan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

11000:- ?! Fan dom måste ju skoja.
Dessutom har jag redan en steam machine, min dator.
En dator med relativt low end specs, ett "skräddarsytt" gratis OS, allt i ett inte så speciellt chassi. Och för detta vill dom ha 11000:- ? Vem exakt riktar sig den här produkten eller hela steam machines till? Dom får ju sätta press på sina partners att ha ett maxtak för vad en maskin får kosta. Steam Machines i sig känns som en stor flopp i detta nu. Stort och på tapeten för ett år sen ungefär och i CES, sen i princip tyst fram tills nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag hoppas att det följer med minst två handkontroller!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HDMI 60hz! bara där liksom!

Permalänk
Skrivet av 120hz:

HDMI 60hz! bara där liksom!

Har du en tv som klarar mer? =O

Skickades från m.sweclockers.com