Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Reservdelar till Corsair Hydro 105

Hej,,
Var kan kan köpa reservdelar till dena kylare?

Jag behöver låsringen , skruvfästet till att skruva fast själva kylaren
Som sitter på processorn samt bakplatan.
Det skall Vara till Intel 1366 moderkort.

Tackar

Nils

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av nisseR++:

Hej,,

Tackar

Nils

Fråga CorsairJohan han kanske kan hjälpa dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Jag fick hjälp med en liknande fråga här:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1379297-bakram-till-cor...

Förvänta dig inte mer hjälp om du inte svarat på alla mina frågor och provat alla mina förslag!
Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av giplet:

Corsair offers the following Warranty Fulfillment Options:
Express Replacement: To minimize down time, Corsair offers an Express Replacement RMA (Return Merchandise Authorization) process where we will ship your replacement product prior to receiving your defective product. A credit card hold equivalent to the retail cost of your unit is required. To avoid being charged, we need to receive your unit back within 10 business days from the date your Express RMA is shipped. You may also be charged if the item received is not covered under the warranty, or is a different item from what was approved.

Standard Replacement: Corsair will issue an approved RMA number for your return. Upon receipt of your defective unit, Corsair will ship out a replacement.

Accessory Product Request: Many of Corsair products have replacement accessories which will resolve the issue and prevent the need to return the entire product.

Hej
Har fått en ticket
Förstår inte riktigt vad jag skall göra

Mvh

Nils

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Har du gjort en Accessory Product Request så behöver du inte göra något mer. Läs sista stycket.
Men om du är orolig så skriv en kommentar på ticketen och förklara att du vill ha lagt en ticket på reservdelar och fråga om du behöver göra något mer. De svarar snabbt.

Förvänta dig inte mer hjälp om du inte svarat på alla mina frågor och provat alla mina förslag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Det finns hela kittet på inet nu
http://www.inet.se/produkt/6911452/corsair-hydro-series-h75-h...
Inte i lager än dock

Speldator: Intel core i5 3570k 4,2GHz@1,128V| Asus P8Z77-I DELUXE | EVGA GeForce GTX 660Ti custom backplate | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Samsung 840 basic 120Gb SSD | 2Tb Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Venganse LP 16Gb (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420p Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Qpad QH-85 | Logitech MX-518 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av infigo:

Det finns hela kittet på inet nu
http://www.inet.se/produkt/6911452/corsair-hydro-series-h75-h...
Inte i lager än dock

Jag fick det kittet gratis av Corsair. Varför köpa det på Inet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av giplet:

Jag fick det kittet gratis av Corsair. Varför köpa det på Inet?

Anledningen är att vissa företag betalar inte frakten. För det var ändå en själv som slarvade bort den. Så jag har betalat 300kr i frakt tidigare på saker som inte kostar något i sig. Jag har inte varit i kontakt med corsair support så jag bara nämnde det utifall frakten var så dyr

Speldator: Intel core i5 3570k 4,2GHz@1,128V| Asus P8Z77-I DELUXE | EVGA GeForce GTX 660Ti custom backplate | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Samsung 840 basic 120Gb SSD | 2Tb Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Venganse LP 16Gb (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420p Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Qpad QH-85 | Logitech MX-518 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av nisseR++:

Hej,,

Tackar

Nils

Hej Nils,

Här kan du köpa nytt monteringskit:

http://www.corsair.com/en/hydro-series-h75-h105-intel-lga-115...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nyfiken på våra produkter och nyheter? Besök vår hemsida för mer information eller gilla vår Facebook-sida för de senaste nyheterna och tävlingarna! Har du haft något problem med våra produkter? Kolla då in våran supportsida!
| Corsair hemsida | Corsair på Facebook | Corsair RMA & Support | Corsair subform här på Sweclockers |

Mina custombyggen: C.ACE | Chrome 240 | K65 RGB "Battlescarred Edition" | Spec-Edge