Acer XR341CK – 34 tum bred IPS med AMD Freesync

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av DevilsDad:

Perfekt för google och swec tex. inget dödutrymme. Sedan är det ju inte fyra webbläsare jag har i åtanke ;).

Nej jag förstod nästan att det inte var fyra webbläsare men jag måste ändå invända och säga att det hade blivit alldeles för smala fönster. Tre möjligtvis. Som sagt, två stycken är ypperligt tycker jag men smaken är ju som baken; äcklig.

Skrivet av xpanterx:

@Dinoman: Hur kan han vara avundsjuk på ett format som han uppenbart redan har testat?

OnT: Hoppas verkligen att det kommer bättre Freesync-skärmar, det vore väldigt bra om den fria standarden skulle vinna...

Testa och äga är två vitt skilda saker. Jag känner ingen som har haft negativa upplevelser av 34" 21:9. Sist men inte minst, folk ljuger på internet, jag vet det är chockerande men det är faktiskt sant. Så jag är inte så säker på att personen ifråga faktiskt ägt ett exemplar.

Ibland så kan det vara lämpligt att bara hålla sina åsikter för sig själv och låta dom som ser fördelar med det få diskutera saken i lugn och ro. Faktum är ju att ingen bryr sig om du hatar 21:9, eller hur? Tycker du inte om det så är du så varsågod och köpa dig en 16:9 och låta de personer som ser tjusningen med det får diskutera ämnet i lugn och ro.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Testa och äga är två vitt skilda saker. Jag känner ingen som har haft negativa upplevelser av 34" 21:9. Sist men inte minst, folk ljuger på internet, jag vet det är chockerande men det är faktiskt sant. Så jag är inte så säker på att personen ifråga faktiskt ägt ett exemplar.

Ibland så kan det vara lämpligt att bara hålla sina åsikter för sig själv och låta dom som ser fördelar med det få diskutera saken i lugn och ro. Faktum är ju att ingen bryr sig om du hatar 21:9, eller hur? Tycker du inte om det så är du så varsågod och köpa dig en 16:9 och låta de personer som ser tjusningen med det får diskutera ämnet i lugn och ro.

Hur vet du att han inte har ägt en sådan skärm och hur skulle testa och äga vara så olika? Folk ljuger på internet, gäller inte dig då?
Ibland så kanske man ska tänka lite före man bara spammar något som man tycker låter coolt och låta folk diskutera ämnet sakligt istället....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av xpanterx:

Hur vet du att han inte har ägt en sådan skärm och hur skulle testa och äga vara så olika? Folk ljuger på internet, gäller inte dig då?
Ibland så kanske man ska tänka lite före man bara spammar något som man tycker låter coolt och låta folk diskutera ämnet sakligt istället....

Det vet jag inte, jag insinuerar eftersom hans ställningstagande var så absolut. De som de facto äger sina skärmar är sällan så absoluta in sitt tankesätt. Visst man behöver inte älska 21:9 men att snacka ner det så totalt som han gjorde fick mig att reagera.

Eftersom du ifrågasätter mitt ägande så kan jag producera bevis.

Dold text

Vad gäller att jag spammar så tror jag du har en felaktig uppfattning angående vad spam är.

Sist men inte minst, hans diskussion var knappast saklig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det vet jag inte, jag insinuerar eftersom hans ställningstagande var så absolut. De som de facto äger sina skärmar är sällan så absoluta in sitt tankesätt. Visst man behöver inte älska 21:9 men att snacka ner det så totalt som han gjorde fick mig att reagera.

Eftersom du ifrågasätter mitt ägande så kan jag producera bevis.

Vad gäller att jag spammar så tror jag du har en felaktig uppfattning angående vad spam är.

Sist men inte minst, hans diskussion var knappast saklig.

Jag hoppas att du inte tror att jag bryr mig om vilka skärmar du har, det är mer ditt sätt jag ifrågasätter.

Och vilken av nedanstående som är anses vara saklig och spam lämnar jag till andra att bedöma...

"THE JEALOUSY IS STRONG WITH THIS ONE."

eller

"jag har provat en 21:9 skärm. Och det misstaget gör jag inte om.
Grund ideén att slippa ha 2 skärmar är god att ha 2 skärmar i en, men problem med 21:9 formatet är
att det är inte tillräckligt högt på höjden.
Också många köper 21:9 bara för att det ser bra ut på skrivbordet jag erkännar att 21:9 ser bra ut rent fysiskt på skrivbordet men det är ett helvete att använda i praktiken, för det första är inget på webben anpassat för 21:9 att ha webbsidor i fullskärm är bara att glömma då det bara blir stora sorgkanter. Beträffande video tittande så upplevde jag att det igentligen vara sällan som 21:9 kom till sinn rätt det mesta av matrialet man ser på svt play och youtube osv är 16:9
Jag har inget intresse av att kolla på hollywood filmer på en datorskärm det har jag en tv till så"

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av xpanterx:

Jag hoppas att du inte tror att jag bryr mig om vilka skärmar du har, det är mer ditt sätt jag ifrågasätter.

Och vilken av nedanstående som är anses vara saklig och spam lämnar jag till andra att bedöma...

"THE JEALOUSY IS STRONG WITH THIS ONE."

eller

"jag har provat en 21:9 skärm. Och det misstaget gör jag inte om.
Grund ideén att slippa ha 2 skärmar är god att ha 2 skärmar i en, men problem med 21:9 formatet är
att det är inte tillräckligt högt på höjden.
Också många köper 21:9 bara för att det ser bra ut på skrivbordet jag erkännar att 21:9 ser bra ut rent fysiskt på skrivbordet men det är ett helvete att använda i praktiken, för det första är inget på webben anpassat för 21:9 att ha webbsidor i fullskärm är bara att glömma då det bara blir stora sorgkanter. Beträffande video tittande så upplevde jag att det igentligen vara sällan som 21:9 kom till sinn rätt det mesta av matrialet man ser på svt play och youtube osv är 16:9
Jag har inget intresse av att kolla på hollywood filmer på en datorskärm det har jag en tv till så"

Fint att du citerade hela hans inlägg och klippte i mitt, det talar ju för att du har en tydlig agenda att framställa mig i dålig dager.

"THE JEALOUSY IS STRONG WITH THIS ONE.

21:9 är fantastiskt och i 34" kommer det helt till sin rätt. Jag tror inte du har spelat i 34" 21:9 så jag kommer låta dig få en stund att reflektera. Sist men inte minst, du är medveten om att Win 10 har snapping-funktioner för fönster va? https://www.youtube.com/watch?v=69txlwNyvzA"

Hans inlägg är fullt av stavfel, syftningsfel och allmänna personliga åsikter som inte bidrar objektivt till diskussionen överhuvudtaget. Jag svarade på ett liknande sätt.

Angående om du bryr dig om jag äger skärmen eller inte så föreslår jag att du inte ställer retoriska frågor eftersom det är väldigt meningslöst.

Jag har producerat bevis i frågan så behöver du inte ifrågasätta mitt ägande, jag ifrågasätter hans ägande och hittills har det inte producerats något motbevis i det fallet.

Kan vi lägga ner den här diskussionen nu eller vill du fortsätta försvara en person som uppenbarligen inte bryr sig vid det här laget.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@Dinoman: Citerade halva ditt och halva hans ungefär, men inget större diskussionsvärde i detta så ja vi lägger ner....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Fick hem min i fredags. En hel del coilwhine om man sänker ljusstyrkan rejält, men i övrigt grym skärm utan något direkt jag kan klaga på. Att gå från en 23" till 34" kommer nog ta några veckor att smälta... Under tiden kan jag försöka övertala mig själv att slå till på ett Fury X.

Permalänk

Hade den haft GSYNC hade den varit intressant... Nu: gääääsp..

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Underklockaren:

Hade den haft GSYNC hade den varit intressant... Nu: gääääsp..

Det finns redan en modell med G-SYNC och den kallar dom Predator x34.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3246386

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt