Fallout 4 får officiell lanseringstrailer

Permalänk
Melding Plague

Fallout 4 får officiell lanseringstrailer

Det drar ihop sig för lansering av efterlängtade Fallout 4, som nu får en officiell lanseringstrailer som sätter tonen för ett postapokalyptiskt Boston.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

OMG, Den här nyheten är SÅ igååår!

EDIT: Men jäääklar vilken pepp!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Längtar!

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Jag är extremt taggad nu alltså!

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem

Ja jävlar. Visste inte att man kunde bygga/uppgradera hus i Fallout 4.

Har inte brytt mig innan om Fallout 4, men nu jäklar blev jag sugen!

Fan alltså, detta känns ju sjukt bra!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Borde ha min kopia av spelet hemma idag. Men det lär väl inte gå att starta förens måndag vid midnatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Borde ha min kopia av spelet hemma idag. Men det lär väl inte gå att starta förens måndag vid midnatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej du kommer bara kunna preloada från steam när du får spelet.

Permalänk
Avstängd

Inga förbokningar!

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Inga förbokningar!

Fallout 4 är för mig undantaget från regeln. Jag VET att jag kommer att gilla spelet.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Inga förbokningar!

Too late!

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Det enda som oroar mig är att dem kan ha lämnat kvar kravet på vsync, dvs att det blir ospelbart med tangentbord/mus eller buggar ur helt och hållet med det av. Fysik och animationer spelar för snabbt etc.

Det helt och hållet ruinerade Fallout 3, NV, och skyrim. För snabb dator = ospelbart om man har vsync av. FPS clamps/limiters gör att skripten buggar ur helt och hållet, vsync är vad som höll allt samman.

Har dem designat Fallout 4 med vsync påtvingat? Kan inte gör annat än att lämna negativt omdöme och kräva refund. Finns inga ursäkter för dem längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Det enda som oroar mig är att dem kan ha lämnat kvar kravet på vsync, dvs att det blir ospelbart med tangentbord/mus eller buggar ur helt och hållet med det av. Fysik och animationer spelar för snabbt etc.

Det helt och hållet ruinerade Fallout 3, NV, och skyrim. För snabb dator = ospelbart om man har vsync av. FPS clamps/limiters gör att skripten buggar ur helt och hållet, vsync är vad som höll allt samman.

Har dem designat Fallout 4 med vsync påtvingat? Kan inte gör annat än att lämna negativt omdöme och kräva refund. Finns inga ursäkter för dem längre.

Använd vsync då? Du har la ingen användning för mer fps än skärmen kan visa ändå?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@ZyntaaX:
Muslagg, vsync ger ospelbart och helt oacceptabelt muslagg. Det finns ingenting att gå runt det.
"men sätt till 1 frame då döööh" bara nvidia kort kan göra det och tvingar man annan vsync än den i inställningarna i spelet händer samma buggar med skript/animationer/intern klocka i spelet desync.

Skyrim var gränsfall acceptabelt då det inte är en shooter, Fallout 4 säljs som en shooter.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: får du sånt extremt muslagg att spelet blir ospelbart måste du ju vara extrem känslig, aldrig ens märkt av det själv

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Så extremt sugen nu, när jag hämtat ut spelet skall frugan få sig en ordentlig omgång innan jag startar så hon får ta del av mitt lyckorus (förutsatt att den lille sover dock).

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Inga förbokningar!

Förboka hur fan man vill!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

@ZyntaaX:
Skulle snarare påstå att jag är normalt känslig, minsta lilla eftersläpning och det blir bara Nej!
Vsync ger ingen grafisk förbättring som rättfärdigar ruinerat gameplay.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av str8forthakill:

Det enda som oroar mig är att dem kan ha lämnat kvar kravet på vsync, dvs att det blir ospelbart med tangentbord/mus eller buggar ur helt och hållet med det av. Fysik och animationer spelar för snabbt etc.

Det helt och hållet ruinerade Fallout 3, NV, och skyrim. För snabb dator = ospelbart om man har vsync av. FPS clamps/limiters gör att skripten buggar ur helt och hållet, vsync är vad som höll allt samman.

Har dem designat Fallout 4 med vsync påtvingat? Kan inte gör annat än att lämna negativt omdöme och kräva refund. Finns inga ursäkter för dem längre.

Förstår om det är en dealbreaker för en del, men jag förstår inte riktigt varför du köpt spelet innan release om du har så specifika krav.
----------------------------------------------------

Ja det här ser roligt ut. Blir väl att beställa det om det får ett varmt mottagande.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Ser verkligen spännande ut, jag ser verkligen fram emot detta.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerade på att grafiken inte såg superbra ut?
Typ personerna såg riktigt orealistiska ut

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Bara jag som reagerade på att grafiken inte såg superbra ut?
Typ personerna såg riktigt orealistiska ut

Mjo, jag tänkte också på att grafiken knappast är på topp, men det är väl inte därför man spelar Fallout ändå

Efter att ha värmt upp lite med Mad Max - snyggt, men inget vidare gameplay - så får man väl hoppas att Fallout gör det omvända

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Använd vsync då? Du har la ingen användning för mer fps än skärmen kan visa ändå?

Jag har inte testat sedan jag skaffade en 144hz skärm, men är det v-sync som håller allt samman eller är det fysikmotorn som inte klarar mycket över 60fps?
Om det är fysiken som ballar ur vid +60 kan du ändå inte använda v-sync på en snabbare skärm.
(v-sync är ondska )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Jag som är helt "grön" på fallout serien, kan nån förklara storheten med spelserien?
Trailern ser bara ut som en blek kopia av bioshock, men jag kanske har fel?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Jag som är helt "grön" på fallout serien, kan nån förklara storheten med spelserien?
Trailern ser bara ut som en blek kopia av bioshock, men jag kanske har fel?

Två olika spel som inte går att jämföra, att förklara hela Fallout serien kortfattat går inte, du får helt enkelt läsa på om du är intresserad.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Jollemj:
tekniskt sett går det att stänga av vsync i skyrim/fallout3/NV, det förstör spelet, men det går. Kanske dem inte tänkte på att Vsync begränsar spelet till 60 FPS med? Känns mer som ett tekniskt krav med creation spelmotorn för att synka skript/fysik/animationer, så har dem överkommit dem begränsningen?

Permalänk
Medlem

Trött på spel sedan långt tillbaka, men detta får det att rycka till i musfingret. Köpa eller kolla på TobyGames letsplay? Questions, questions...

Permalänk
Medlem

Att inte bethesda kan lära sig, fick ju knappt någon falloutkänsla alls av den trailern.
Då hoppas vi på en fallout - new reno eller något av obsidian så kanske vi får ett bra fallout igen.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Jag som är helt "grön" på fallout serien, kan nån förklara storheten med spelserien?
Trailern ser bara ut som en blek kopia av bioshock, men jag kanske har fel?

Nu har jag inte spelat Bioshock men jag tror det är mer av ett FPS.

Fallout är snarare ett klassiskt sandbox RPG, traditionellt så har det haft turn-baserade strider. Sedan Fallout 3 har det även gått att köra striderna på FPS-manér, men då tycker jag att man förlorar en stor del av charmen.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: det är skillnad på att editera en .ini fil och stöd från ett officiellt uttalande. Därav med 99.9999% säkerhet kan jag säga att det kommer fungera utmärkt över 60fps utan att det blir ospelbart