Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010

Gå från h110 till annan kylning

Hej ! Funderar på att byta kylare från min h110 Cooler Master till något likvärdigt luftsystem .Tänkte mig först en Noctua d15 men den verkar täcka över första Grafikkorts platsen på mitt moderkort .
Finns det någon lite mindre modell som kyler hyfsat har väl tänkt klocka till ca 4.2ghz .

Har ett Rampage v extreme moderkort
Två msi 980 gaming 4gb kort
5930k som just nu kyls av h110
Och ett stormtrooperchassi
.
Är lite rädd för läckage
Mvh
Lars J Mandel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Noctua NH-U14S är mycket mindre än D15, och presterar inte särskilt mycket sämre. Se Sweclockers recension av D15 för att se hur U14S mäter sig (recension på U14S här).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av perost:

Noctua NH-U14S är mycket mindre än D15, och presterar inte särskilt mycket sämre. Se Sweclockers recension av D15 för att se hur U14S mäter sig (recension på U14S här).

Tack för snabbt svar ! Ska läsa på lite om den o se om den passar !
Tack
Lars J

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Jul 2007

Förstår inte nojjan med vattenkylning hos folk.. Chansen är väldigt liten att det går sönder. Dessutom är jag ganska så säker att Corsair(inte CM) använder non-conductive i sina vattenlösningar, dvs att det inte leder ström. Jag har ingen källa till det, men i massproduktion tror jag inte ett företag skulle vilja riskera att några hundra tusen, om inte miljontals kunder börjar skriva lite arga mails om att kylarna spruckit och förstört resten av datorn.

6700k @ 4.7GHz . 16GB @ 2666MHz . 1070 @ stock
360+240 rad custom loop
Flickr 500px

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Eller så byter du ut vätskan till en som inte leder el o instalerar en temp mätare till cpun så du kan hålla kol på tempen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Har jag missat något? Bör jag vara rädd för min H110's hälsa?

i7-4790K 4.6 GHz | 32GB DDR3 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | MSI Geforce GTX 1080 Gaming X | 500GB SSD | 4TB Stripe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av Teddis:

Nej.

6700k @ 4.7GHz . 16GB @ 2666MHz . 1070 @ stock
360+240 rad custom loop
Flickr 500px

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Aug 2007

Jag köpte en Noctua NH-D15S som ger lite bättre utrymme. http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=11...

Chassi: Fractal Design S / SSD: Corsair Force GT 2x120GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Asus 970 Turbo 4GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech G710 / Ljud: SB Fatal1ty Pro, Sennheiser PC 360, Skärm: Acer Predator 24", Benq XL2411Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av solomon:

Förstår inte nojjan med vattenkylning hos folk.. Chansen är väldigt liten att det går sönder. Dessutom är jag ganska så säker att Corsair(inte CM) använder non-conductive i sina vattenlösningar, dvs att det inte leder ström. Jag har ingen källa till det, men i massproduktion tror jag inte ett företag skulle vilja riskera att några hundra tusen, om inte miljontals kunder börjar skriva lite arga mails om att kylarna spruckit och förstört resten av datorn.

Nej den biten förstår jag inte heller, men man kan ju faktiskt vilja byta av andra anledningar.. Typ tystare, snyggare eller bara för att?
Den sista anledningen är jag i ett nötskal iallafall. 😰

Main. - Corsair Obsidian 350D Mod - Custom Loop - Corsair AX860 - Asus Maximus V Gene - Intel i7 3770K - 16GB Muschkin Redline 2133mhz - EVGA GTX 780 SC ACX - Asus Xonar D2X - Samsung 830 128GB SSD - 2x Samsung 840 Evo 250GB RAID0 - Corsair F120 120GB - 750GB lagring - Logitech G502 - SteelSeries 6Gv2 - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Lars Mandel99:

Hej ! Funderar på att byta kylare från min h110 Cooler Master till något likvärdigt luftsystem .Tänkte mig först en Noctua d15 men den verkar täcka över första Grafikkorts platsen på mitt moderkort .
Finns det någon lite mindre modell som kyler hyfsat har väl tänkt klocka till ca 4.2ghz .

Har ett Rampage v extreme moderkort
Två msi 980 gaming 4gb kort
5930k som just nu kyls av h110
Och ett stormtrooperchassi
.
Är lite rädd för läckage
Mvh
Lars J Mandel

Skrivet av Teddis:

Ni behöver inte gå och vara oroliga över att era kylare ska läcka. Det är extremt ovanligt, vi använder en vätska som inte leder ström så om det mot all förmodan skulle läcka så klarar sig komponenterna oftast, men det finns fall då saker tagit skada, men då kan man göra en så kallad "damage claim" till oss så hjälper vi att ersätta det som gått sönder.

Men som sagt, extremt ovanligt.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nyfiken på våra produkter och nyheter? Besök vår hemsida för mer information eller gilla vår Facebook-sida för de senaste nyheterna och tävlingarna! Har du haft något problem med våra produkter? Kolla då in våran supportsida!
| Corsair hemsida | Corsair på Facebook | Corsair RMA & Support | Corsair subform här på Sweclockers |

Mina custombyggen: C.ACE | Chrome 240 | K65 RGB "Battlescarred Edition" | Spec-Edge