League of legends, felaktigt bannad pga mmr boosting

Permalänk

League of legends, felaktigt bannad pga mmr boosting

Har någon fler blivit bannad felaktigt för att de tror att man har boostat eller blivit boostad?
Jag har skrivit med Riot i snart en vecka, ett svar om dagen, men de är tvärsäkra på att jag har blivit boostad.
Självklart kan de inte berätta vad jag gjort fel och det verkar inte ha något att göra med IP adresser heller.

Undrar bara, eftersom jag lagt ett antal hundringar på kontot om jag kan gå till banken och få tillbaka pengarna? Känns inte så värt att lägga pengar och en massa tid på ett spel där man blir behandlad så här...

Permalänk

Har inte läst vilkoren för LoL men oftast finns det inget du kan göra, dom skriver oftast att dom får stänga av dig mm utan att du kan få pengar tillbaka i sina vilkor när du reggar dig.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Jo misstänker att det är så.
Ser att det är många på deras forum som klagar över att ha blivit bannade också, en del teorier om att det är för att deras servrar inte håller just nu så då bannas folk i några veckor för att lösa problemet..

Permalänk
Medlem

Banwaven kommer nu pga end of season är på onsdag.
Så inget konstigt direkt, och att det har med serversen att göra är bara löjligt

Vet en kompis som eloboostade 2 konto i typ Juni, nu blev dom bannade pga eloboosting.
Alla bans är tom 20 November typ.

Tror det är extremt få som är felaktiga, alla försöker försvara det även på boardsen men kollar man deras konto ser man enkla exemplar på att någon form av boosting hänt. När dom haft typ 10 games med 20+kda på en champion som inte spelats innan, och när summoner spells har bytat knapp bara för dom gamesen ex.

Men är man säker på sig själv, så gör en ticket bara.

Permalänk

Ja det har du nog rätt i.
Fast då man inte gjort nåt fel och blir bannad helgen innan slutet av säsongen så känns det ganska tråkigt.
Jag fick iallafall spela klart placements på gamla kontot

Edit:
När du säger det där om 20kda på 10 matcher, jag köpte ezreal och hade några bra matcher på en gång, kanske det som dom tycker ser konstigt ut?
http://matchhistory.euw.leagueoflegends.com/en/#match-history...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZZeWolF:

Ja det har du nog rätt i.
Fast då man inte gjort nåt fel och blir bannad helgen innan slutet av säsongen så känns det ganska tråkigt.
Jag fick iallafall spela klart placements på gamla kontot

Edit:
När du säger det där om 20kda på 10 matcher, jag köpte ezreal och hade några bra matcher på en gång, kanske det som dom tycker ser konstigt ut?
http://matchhistory.euw.leagueoflegends.com/en/#match-history...

Asså, inte för att vara sån, men du förstår säkert att flesta här tror att du eloboostat. Riot bannar inte om de inte har anledning. Om du nu haft en diskussion med de en vecka så verkar det ju helt klart som de har bra bevis mot dig.

Om du mot förmodan lyckas få bannen lyft, så får jag gratulera. Personligen hade jag bytt spel ifall jag visste att jag inte fuskat. Då det är löjligt svårt att få rättvisa mot de stora bolagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Jag förstår vad du menar, jag tyckte precis likadant om alla andra som gjorde trådar på forum om det här innan jag själv blev bannad.
Det roliga med Riots support är att jag fick i princip exakt samma svar i varenda mail, spelade ingen roll vilka frågor jag ställde eller vilken information jag gav dom.

Jag har inte loggat in på kontot sen dom bannade det heller, tänker inte lägga tid på det där spelet så länge jag har en fuskarstämpel på kontot.

Jag blir mer och mer fundersam över att det kan bero på att jag spelade på min nya dator, på en plats jag inte spelat på förut. Fast det var bara normal games, och det var på övernattningsboendet vi har på jobbet.. Blir så trött på det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZZeWolF:

Jag förstår vad du menar, jag tyckte precis likadant om alla andra som gjorde trådar på forum om det här innan jag själv blev bannad.
Det roliga med Riots support är att jag fick i princip exakt samma svar i varenda mail, spelade ingen roll vilka frågor jag ställde eller vilken information jag gav dom.

Jag har inte loggat in på kontot sen dom bannade det heller, tänker inte lägga tid på det där spelet så länge jag har en fuskarstämpel på kontot.

Jag blir mer och mer fundersam över att det kan bero på att jag spelade på min nya dator, på en plats jag inte spelat på förut. Fast det var bara normal games, och det var på övernattningsboendet vi har på jobbet.. Blir så trött på det här

Det tror jag inte.
Har lirat på jobbets olika kontor ett antal gånger (Irland/England/Finland/Sverige), och inte varit några problem.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Ja då kan det ju inte vara därför heller då.

Det konstiga är också att jag loggade som sagt in och spelade placements på mitt gamla konto på eune, förra gången jag körde placements där så fick jag inte alls bra w/l, nu fick jag 8-2 med ganska bra kda.
Men där har jag inte fått något meddelande om eloboost, det tycker jag är konstigt. Spelade med gubbar som jag aldrig spelat med innan osv eftersom jag inte har så många gubbar på det kontot, bara spelat normal games där förut med gratisgubbarna.
Jag kan ju tycka att det kontot borde kollas igenom också då?