Permalänk
Medlem

Pandoro

Hallå ja! Då var det dags att avsluta mitt projekt "Pandoro" som jag äntligen är klar med! Tanken med detta projekt vara att göra ett nytt utseende av mitt föregående projekt Blueberry, men det blev mer ändringar än vad jag tänkt mig.

Jag tyckte lådan Bitfenix pandora var ok om man bortser från hur dem tänkt vart man ska dra kablarna, något som jag fick fixa med små modifikationer på baksidan med mera.

Mer om byggets gång hittar ni på Projektloggen: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1377766-pandoro

Hårdvara

Chassi: Bitfenix pandora
Moderkort: Gigabyte GA-Z97MX-GAMING 5
CPU: Intel Pentium G3258 Anniversery
GPU: GTX 760 2GB
PSU: Bitfenix fury 750g
RAM: Corsair dominator platinum 16gb
Lagring: Kingston v300 120gb
Fläktar: bitfenix spectre pro 120mm

Vattenkylning

Reservoar: Aquacomputer aquatube
Radiator: Alphacool Nexxxos Pro 2
Kylvätska: Mayhems white pastel

Jag vill tacka mina sponsorer, samt August Lindgren som hjälpte till med sketcherna.

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare

Ser jättebra ut, Gustav! Dubbla Aquatubes har jag aldrig sett förut, riktigt häftigt.

Hur var det att jobba med kopparrören?

Permalänk
Medlem

@Laine: Tack så mycket Laine! Aquatubes, riktigt coola är dem
Tyckte det var svårt med de stora röret, då det var en massa böjar nöjd blir man iallafall efter att få se resultatet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav:

Hallå ja! Då var det dags att avsluta mitt projekt "Pandoro" som jag äntligen är klar med! Tanken med detta projekt vara att göra ett nytt utseende av mitt föregående projekt Blueberry, men det blev mer ändringar än vad jag tänkt mig.

Jag tyckte lådan Bitfenix pandora var ok om man bortser från hur dem tänkt vart man ska dra kablarna, något som jag fick fixa med små modifikationer på baksidan med mera.

Mer om byggets gång hittar ni på Projektloggen: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1377766-pandoro

Hårdvara

Chassi: Bitfenix pandora
Moderkort: Gigabyte GA-Z97MX-GAMING 5
CPU: Intel Pentium G3258 Anniversery
GPU: GTX 760 2GB
PSU: Bitfenix fury 750g
RAM: Corsair dominator platinum 16gb
Lagring: Kingston v300 120gb
Fläktar: bitfenix spectre pro 120mm

Vattenkylning

Reservoar: Aquacomputer aquatube
Radiator: Alphacool Nexxxos Pro 2
Kylvätska: Mayhems white pastel

Jag vill tacka mina sponsorer, samt August Lindgren som hjälpte till med sketcherna.

Besök galleriet här

Inte illa pinkat för att vara 15 år!! Människor som du (Och Jonas förstås!!) som gör sweclockers så njutbart! Keep it up

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

@onYYx: Haha! Tack så mycket, uppskattar att du gillar den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Asballt fler inzoomade foton!

Permalänk

den där ser ju ut som en burk i 30.000-klassen ^^ Vad är utgångspriset?