Permalänk

Att streama till TV'n

Hej,
Har ett litet problem med vad jag skall välja för att streama.

Vill kunna streama från PC (chrome & youtube) samt IOS & Mac.
Provade en chromecast och den var bra till PC'n men det gav upp efter ett par veckor

Boxee box klarar bara ljud men det kanske skulle gå att uppdatera den med Kodi?
Är det ett alternativ?

Appel TV är oxå ågot jag funderat på men hur är det med PC?

Mycket tacksam för förslag på krångelfri och billig lösning..

Permalänk
Medlem

Om din chromecast gav upp efter några veckor måste du nästan fått ett måndag exemplar, var de första eller andra generationen CC?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Om din CC gick sönder på ett par veckor så skulle jag tro att den var defekt. Reklamera och få en ny, då det är 1 år garanti på allt du köper i Sverige.

Permalänk

Den inhandlades på en resa i utlandet så jag har nog svårt att reklamera.

Den fungerade perfekt, drog ut den från TV'n och kopplade in i hemmabion, där fick jag inte i gång den och tebax i TV'n så funkar den inte heller.
Ser den på appen (den har alltså wifi) men det kommer ingen bild.
Det var en gen 1.

Hur eller hur, har ni några andra förslag än chromecast?
Installerade Kidi på OC'n men att streama från iPad'en känns inte stabilt så är tveksam att installera om min gamla boxee..

Antar att en apple TV kan clara safari casting, youtube, mirroring och hela kalaset eller hur?

Tips snälla

Permalänk

Har inga andra streaming enheter som jag har använt, så kan inte direkt rekommendera några andra.

Men om du har kvar kvitto på din CC så kan du kontakta google. Dock så vet jag inte om du måste betala portot.

Permalänk
Medlem

@turbo_500
Jag tycker som Frejoh466 att du borde kontakt google och ev få en ny alt köpa en gen2 CC, de då är de enda jag kan komma på som borde uppfylla dina behov/krav då det är såpass brett antal källor du ska streama ifrån.

AppleTV är säkert en bra lösning då de inte blir så mycket pill bara tuta och köra egentligen, vet dock inte hur bra dessa samarbetar med PC.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc