Bethesda lanserar Fallout 4

Permalänk
Melding Plague

Bethesda lanserar Fallout 4

Efter lång tids väntan lyfts idag alla sekretessavtal för Fallout 4, där bland annat SweClockers syskonsajt FZ bjuder upp med en spoilerfri recension.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bara jag som inte har spelat Fallout serien här ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Bara jag som inte har spelat Fallout serien här ?

Nej har inte spelat 1-2an jag har dock spelat 3 an riktigt tråkigt och dålig grafik. Lär ha 100 fanboys som riktar sina svärd mot mig när dom ser denna kommentaren.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Så jäkla taggad. Synd att man är hemma vid 16.30 från jobbet och sedan somnar inte dottern förrän ~20.30. Sedan blir jag trött vid 22.00 Kommer ha detta lir i månader xD
Men det gör inget, en längre njutning

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Släpps kl 01.00 inatt? Jag förväntar mig en prestandarapport till frukosten!

Permalänk

Fallout 4 PS4 vs Xbox One Frame-Rate Test

Here's how Fallout 4 looks on PS4 and Xbox One, with the 1.01 patch installed. It's a capped 30fps, but with a somewhat inconsistent read-out - plus some strange momentary freezes on the Microsoft platform.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Nej har inte spelat 1-2an jag har dock spelat 3 an riktigt tråkigt och dålig grafik. Lär ha 100 fanboys som riktar sina svärd mot mig när dom ser denna kommentaren.

Haha japp
RUUUUN

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av biorrith:

Släpps kl 01.00 inatt? Jag förväntar mig en prestandarapport till frukosten!

Då tar jag tillfället i akt att göra dig besviken, det blir ingen prestandaanalys till frukostkaffet. Men vi kommer givetvis ta tag i det snarast möjligt!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Lustigt nog så listas en bunt PC-recensioner på Metacritic redan nu...

http://www.metacritic.com/game/pc/fallout-4

Vet att det kommer var buggigt i början, det är det alltid, men jag är våldsamt sugen ändå.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Sa inte bethesda att de hade kollat på Destiny för att just förbättra sina strider? Enligt FZ recension så är striderna fortfarande dåliga som resten av alla bethesda spel....

http://www.gamespot.com/articles/fallout-4-gunplay-modeled-af...

Tja blev väldigt sugen i alla fall när jag läste den artikeln för ett par dagar sedan, men nu låter det som de faktiskt inte gjorde något alls för att förbättra detta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

My body is ready.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Nej har inte spelat 1-2an jag har dock spelat 3 an riktigt tråkigt och dålig grafik. Lär ha 100 fanboys som riktar sina svärd mot mig när dom ser denna kommentaren.

jag har spelat 1&2 3an gav jag upp på väldigt fort då det inte är fallout enligt mig. Jag är redo: https://youtu.be/iDVuQi4gdtk?t=58s

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk

Ahh why felia? Blir väl att tanka ner resten via 4g :3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Då tar jag tillfället i akt att göra dig besviken, det blir ingen prestandaanalys till frukostkaffet. Men vi kommer givetvis ta tag i det snarast möjligt!

Inte okej Jakob

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Vet att det kommer var buggigt i början, det är det alltid, men jag är våldsamt sugen ändå.

" Fallout 4 ran solidly—the Creation Engine's age and PC focus ensuring a wide range of customisable options ensuring solid stability. It was mostly bug free, and I only encountered a couple of mysterious crashes-to-desktop in over 50 hours of play.

Running on a beefy graphics card, it performed admirably on ultra—only occasionally dropping below 60fps while exploring outdoors. "
- PC Gamer

De flesta rapporterar om 50-55 timmars speltid, utan att ha gjort alla sidospår.

Verkar bli som jag tänkt mig, rätt kasst grafiskt men episkt på de viktiga punkterna.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Förstår inte heller hypen, enbart spelat 3an, fall mig inte alls i smaken. Alla spel jag ser fram emot har blivit uppskjutna till i vår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Förstår inte heller hypen, enbart spelat 3an, fall mig inte alls i smaken. Alla spel jag ser fram emot har blivit uppskjutna till i vår.

Det är helt ok att hajpa för BLOPSIII, alla gillar inte Skyrim/Fallout.
Det är bara att acceptera och respektera att vi gillar olika saker.

Permalänk

Klockan 00.01 är den tid jag läst överallt, inte 01.00?

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Jaaaa!!! USA!! MIT!! Fredag spelkväll, here I come!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat de tidigare spelen men Fallout 4 verkar ju rätt intressant faktiskt. 2 saker undrar jag dock, varför är UIn så himla ful och bör jag kolla på någon sammanfattning av de tidigare spelen för att förstå storyn?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Spelet verkar vara från recensionerna jag läst, ungefär som Jag förväntade mig.

För mig är inlevelsen, atmosfären, utforskarlusten, story och companionerna viktigast i ett fallout spel och där verkar det som att betsedha levererat.

Sen är det tråkigt att grafiken har blivit så lidande då bra grafik hade skänkt ett spel som fallout 4 extremt mycket inlevelse/atmosfär, men jag har inga problem med grafiken/estetiken i fallout 4, Med lite mods sen kan det nog bli fantastiskt^^,

Jag var tyvärr en av dem som inte älskade Witcher 3, det har sina moments med fantastisk story men jag blev av någon anledning inte imponerad av grafiken/estetiken på ultra i Witcher 3.

TL:DR som spelet verkar vara nu att det mesta förutom grafiken och motorn är enormt bra så kommer jag nog sugas in och spela i ett par hundra timmar.

hade det dock varit tvärtom att det hade fantastisk grafik med dålig inlevelse/story hade jag nog skippat det,

ska bli spännande imorgon! Hype^^

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Jag har inte spelat de tidigare spelen men Fallout 4 verkar ju rätt intressant faktiskt. 2 saker undrar jag dock, varför är UIn så himla ful och bör jag kolla på någon sammanfattning av de tidigare spelen för att förstå storyn?

Ska inte behövas men finns säkert referenser som bara kan snappas upp om man spelat de tidigare.

Här är recap/timeline av IGN:

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Hedersmedlem

Från och med 00:01 den 10/11 och framåt så kommer det modereras betydligt mindre. Jag skall till ett postapokalyptiskt Boston. Adieu!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Version: 358.91 WHQL
Release Date: 2015.11.9
Operating System: Windows 10 64-bit
Language: English (UK)
File Size: 287.24 MB

Prior to a new title launching, our driver team is working up until the last minute to ensure every performance tweak and bug fix possible makes it into the Game Ready driver. As a result, you can be sure you’ll have the best day-1 gaming experience for your favorite new titles.

Game Ready
Learn more about how to get the optimal experience for Fallout 4, Star Wars: Battlefront, and StarCraft II: Legacy of the Void.

http://www.nvidia.co.uk/content/DriverDownload-March2009/conf... = win10 x64

Release 358 Graphics Drivers
for Windows, Version 358.91
RN-W35891-01v01 | November 9, 2015
Windows 10 / Windows 8.1 / Windows 8 / Windows 7 / Windows Vista
Release Notes
http://uk.download.nvidia.com/Windows/358.91/358.91-win10-win...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Det är helt ok att hajpa för BLOPSIII, alla gillar inte Skyrim/Fallout.
Det är bara att acceptera och respektera att vi gillar olika saker.

Nej, jag kräver att alla tycker som mig!... Gör jag det verkligen? Tycker en skall få yttra sina åsikter utan sådana där påhopp! Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Det är helt ok att hajpa för BLOPSIII, alla gillar inte Skyrim/Fallout.
Det är bara att acceptera och respektera att vi gillar olika saker.

Håller med till fullo, finns massor med spel som den stora massan gillar (BF, CS, COD. DOTA, LoL, Minecraft m.fl) som jag tycker är hur tråkiga som helst, och jag accepterar att alla inte tycker om de spelen som jag tycker är skoj.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Nja, jag gillar verkligen The Elder scrolls serien, men har aldrig riktigt intresserat mig för Fallout.
Mycket av behållningen i Elder scrolls tycker jag är att utforska alla vackra landskap och miljöer. I Fallout är ju allt bara söndersprängt, grått, brunt och tråkigt vad det ser ut som.
Jag vill gärna gilla Fallout och gillar verkligen open world conceptet, men jag blir inte riktigt sugen att utforska en värld som mest verkar vara en stor soptipp. Blir nog ett köp ändå för att se vad som lockar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Nvidia har inte släppt nya drivrutinen för spelet. Undrar när det kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Som fallout fantast är detta givet, recensioner som väntat, skapar ändå min egen uppfattning, har inte stora krav på grafiken på något spel faktiskt så det här skall bli kul. Dags att plocka ut lite pappa dagar från och med i morgon

Nu hade någon avbokat pip-boy utgåvan på den lokala gamstop och då som förste reserv fick jag en vilket var trevligt, även om jag blev må hända besviken på hur plastig den var så kan man inte låta bli att plocka upp den ändå Blir en tidig födelsedagspresent från damen min

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.