Ny TV / Skärm till vardagsrummet, 55"+

Permalänk
Medlem

Ny TV / Skärm till vardagsrummet, 55"+

Hej,

Är på jakt efter en ny TV eller skärm, all media kommer ifrån en HTPC så TV-mottagare är ej ett måste.
Vi sitter max några timmar per vecka framför TV:n så att lägga stora summor känns bara onödigt, men jag har ej någon direkt budget. Samsung's JU7005 och JS8005 har jag spanat in pga denna tråd. Där framhävs JS8005 som det bättre valet för framtida medier.

Men hur är det med andra modeller och tillverkare?
Vad finns det för alternativ till Samsungs toppsäljare?
Någon mer budget inriktad TV som ändå levererar okej bild och kan hålla många år framåt?
Eller kanske någon datorskärm som kan leverera bättre bildkvalitet till liknande pris?

LG's 55EG920V OLED har jag även kollat på men känns lite väl dyr kontra hur mycket jag kommer använda den. Då borde jag i teorin lägga minst lika mycket på mina datorer annars prioriterar jag fel tycker jag. Men den kanske är värd 30k i det långa loppet, hur länge håller en sådan TV? Vad är skillnaden mellan 920V och 910V?

Mina krav är väl minst 55" och bra bild. TV kommer placeras så man sitter rätvinkligt gentemot bildytan. Kan hända att det blir en del spelande så nämn gärna vilka fördröjningar skärmen har men det är inget som prioriteras högt. Vi kommer köra mycket tittande via Netflix och HBO Nordic.