Hejsan!
Har bestämt mig för att införskaffa en stationär pc då jag för tillfället endast har en gammal laptop som inte duger till gaming för fem öre. Då jag redan har en schysst skärm, mus och tangentbord är det alltså endast datorn och operativ som jag behöver. Förhoppningen är att kunna spel nyare spel på åtminstone medium, men gärna high settings i 1080p och få så mycket bang for the buck som möjligt för min budget. Vill också gärna att den är någorlunda framtidssäker och tillåter framtida uppgraderingar då den tiden väl kommer. Då jag inte varit aktiv i att uppdatera mina kunskaper gällande datorer på många år har jag läst en del under de senaste dagarna och försökt knåpa ihop något som jag själv tror skulle klara av mina krav utifrån vad jag läst, men självklart vill jag ha grönt ljus från er mer insatta om det är någonting som jag bör ändra eller är helt åt skogen. Budgeten är som nämnt i rubriken runt 12.000 kr, men kan gå upp något om det är en förändring som skulle påverka väldigt mycket.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8748995/2015-11-10
Tack på förhand!