"Galet tillbehör ska förstöra dina usb-portar - och kanske din dator med" (USB-Killer)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2013

"Galet tillbehör ska förstöra dina usb-portar - och kanske din dator med" (USB-Killer)

Läste en artikel på pc-för-alla idag. För att sammanfatta det hela så är det en rysk snubbe vid namn Dmitrij Grisjin som har utvecklat ett usb-minne som ska se till att dina filer inte hamnar i orätta händer. Detta ska fungera genom att man kopplar in usb-killer enheten till din dator och sedan förstörs alla usb-anslutningar. Under processen ska tydligen moderkortet löpa en stor risk att skadas.

Vad tror ni om det här? Jag tycker att det låter som en sanslöst dålig ide. Vore ju väldigt tråkigt om man råkade förväxla det med något annat usb-minne.

Artikel: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.642144

Här har ni en video där de visar att den fungerar:
LÄNK

Spänning i vardagen - Bada med din brödrost
- Mattis, El och Energi-programmet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Vad är poängen? "vänta lite, innan ni rånar mig och tar min dator så skulle jag bara vilja plugga in det här USB-minnet" eller har jag missförstått det hela?

"jaha USB-portarna funkar inte, då är det väl kört... Eller så tar vi bara hårddisken och sätter i en annan dator"

Skickades från m.sweclockers.com

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Cooler Master CM 690 III | Saitek Eclipse III | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Läste den för en stund sedan. Kan verkligen inte förstå nyttan med med den...

AMD x6 1090t BE - Noctua NH-U9B SE2 - 2x4gb- ASUS GTX670 4gb - CX750M -Sabertooth 990FX R2.0 - SSD 120gb - 2 HDD:s - CM HAF 912 Plus - Benq GL2440 + Dell U2312HM + Samsung 731BF - Allt köpt begagnat! -- Sidewinder X2 - R.A.T TE - AT ATH-M50x - Logitech Z323 - Begringer Xenyx QZ1202USB - t.Bone SC400 - Samsung NX30 - Note 2

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Östersund
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av zsebbez:

Läste en artikel på pc-för-alla idag. För att sammanfatta det hela så är det en rysk snubbe vid namn Dmitrij Grisjin som har utvecklat ett usb-minne som ska se till att dina filer inte hamnar i orätta händer. Detta ska fungera genom att man kopplar in usb-killer enheten till din dator och sedan förstörs alla usb-anslutningar. Under processen ska tydligen moderkortet löpa en stor risk att skadas.

Vad tror ni om det här? Jag tycker att det låter som en sanslöst dålig ide. Vore ju väldigt tråkigt om man råkade förväxla det med något annat usb-minne.

Artikel: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.642144

Här har ni en video där de visar att den fungerar:
LÄNK

Men lol. Inte alls årets julklapp till någon man hatar eller tar med till jobbet/skolan för att få ledigt ett par dagar :'D

1997 Libretto 100ct | Pentium 166 @266MHz | Heatsink | 64MB EDO RAM | 2.1GB HD | NeoMagic NM2160A 2MB | Win 95 OSR2.5+ | Och en pixeltäthet som får din HD-skärm att skämmas! ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Andreaz1:

Vad är poängen? "vänta lite, innan ni rånar mig och tar min dator så skulle jag bara vilja plugga in det här USB-minnet" eller har jag missförstått det hela?

"jaha USB-portarna funkar inte, då är det väl kört... Eller så tar vi bara hårddisken och sätter i en annan dator"

Precis vad jag också tänkte. Moderkortets portar må vara paj, men vad stoppar en för att ta bort två små skruvar och plugga ur kablar, vips så har man all information ändå?

Skrivet av Laccy:

Läste den för en stund sedan. Kan verkligen inte förstå nyttan med med den...

Nej, det förstår jag att du inte gör, för det gör inte jag heller.
Kanske som ett extremt taskigt skämt? Om det ens kan kallas för ett skämt...

Skrivet av Q4Rspwn:

Men lol. Inte alls årets julklapp till någon man hatar eller tar med till jobbet/skolan för att få ledigt ett par dagar :'D

Haha, ja, där har du en bra poäng.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av zsebbez:

Precis vad jag också tänkte. Moderkortets portar må vara paj, men vad stoppar en för att ta bort två små skruvar och plugga ur kablar, vips så har man all information ändå?
Nej, det förstår jag att du inte gör, för det gör inte jag heller.
Kanske som ett extremt taskigt skämt? Om det ens kan kallas för ett skämt...
Haha, ja, där har du en bra poäng.

Eller någon som inte kan ett skit om datorer? XD

AMD x6 1090t BE - Noctua NH-U9B SE2 - 2x4gb- ASUS GTX670 4gb - CX750M -Sabertooth 990FX R2.0 - SSD 120gb - 2 HDD:s - CM HAF 912 Plus - Benq GL2440 + Dell U2312HM + Samsung 731BF - Allt köpt begagnat! -- Sidewinder X2 - R.A.T TE - AT ATH-M50x - Logitech Z323 - Begringer Xenyx QZ1202USB - t.Bone SC400 - Samsung NX30 - Note 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2015

Tackar! Då var kvällens flin räddat! Nu kan jag sova gott

Asus Sabertooth x99 | i7 5820k @ 4.6ghz | Asus 1070 strix oc | 16GB HyperX @ 3ghz | Fractal Design Define S | EVGA Supernova 1600w | Samsung 950 , OCZ Vector 180 x2 , Samsung 830 x2 | Customloop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av JsonC:

Tackar! Då var kvällens flin räddat! Nu kan jag sova gott

Inga problem.
Du kanske skulle införskaffa dig ett sånt här och plugga in i chefens dator, så ska du se att det flinet håller för mer än en kväll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

För att inte tala om dom som ringer på dörren och kräver 10 000 kr för att INTE sätta in den.

Windows is not doing our work seriously
——————————————————————
AMD FX 8150 | ASUS Sabertooth 990FX | 32 GB RAM | ASUS radeon 7970 @ 1 GHz
9 000 GiB i media | NEC PA301W @ 2560x1600 | Kör linux os