Intryck av steam link

Permalänk

Intryck av steam link

Ska snart hämta ut min steam link efter flera dagars uppspelt väntande och tänkte kolla vad ni som redan har/har beställt en link har för erfarenheter av den hittills.

Att döma av allehanda källor på nätet verkar den ha en del barnsjukdomar men jag hoppas verkligen på den här lilla saken. Så hur funkar den för er? Är ni nöjda med prestandan?

Permalänk

Jag är nöjd.
Kör AC router med min stationära dator kopplad med AC Wifi och Linken kopplad med sladd. Alla enheter befinner sig i samma rum inom 4 meters omkrets. Med dessa förutsättningar får jag stabila ~20ms i delay vilket är tillräckligt lågt för att knappt urskilja skillnad på handkontrollspel.

Fick lite bekymmer när jag skulle sätta på maskinen efter att den stängts av första gången. Den reagerade inte på min trådlösa 360-kontroll så fick dra ur strömmen och sätta i igen (den har ju inga knappar). Efter det har det funkat dock så jag tar det som en engångsgrej.

Sen har jag haft problem att starta FIFA via Steam men det har ju snarare med In Home Streaming att göra än linken i sig. Tycker inte man ska förvänta sig att det funkar 100% felfritt med icke-steam spel heller. Alla Steamspel jag provat har funkat klockrent så allt som allt är jag ändå nöjd med den lilla lådan.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Vad skönt att läsa något positivt, tänkte lägga en beställning nu. Dock förstår jag inte hur man beställer fler än en handkontroll via steam, man verkar inte kunna ändra antal...

Vet ni om man kan använda PS3 kontroller?

Vad var det för problem med FIFA? Fungerar det när du väl kommer in?

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk

@Dunken: Link har inte officiellt stöd för PS3 kontroll men den har inbyggt bluetooth så det går att para ihop kontrollen. Vad jag läst runt har det fungerat hyggligt med både PS3 och PS4 kontroll.

Vad gäller FIFA har jag inte fått igång det än via Link. Jag streamade till en laptop innan och då fungerade det bra, lade till Origin som genväg i Steam och navigerade sedan till FIFA med musen. Det går ju inte riktigt att göra med Linken (åtminstone inte med 360 kontroll, kanske funkar med Steam Controller). Problemet i grunden är att FIFA inte går rakt in i spelet utan måste startas via sin launcher (den lilla rutan som kommer upp som man trycker play i eller kan ändra konfiguration). Den gillar inte Link att streama över alls så den hoppar bara tillbaka till Big Picture nån sekund efter man trycker play.

Det skulle säkert rent tekniskt gå att börja strömma valfritt program (typ notepad) bara för att upprätta en stream, sen på hostmaskinen starta FIFA. Men det förtar lite poängen med att sitta i soffan och kunna styra allt med handkontrollen.

Har du mer tur än jag kanske du får det att funka med den här custom launchern som en snubbe gjorde just för att slippa trycka Play i launchern varje gång: https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/3nrjyx/i_wrote_a_small...

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket