Filer som inte syns!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Filer som inte syns!

Tjena!

En polare till mig har en extern hårddisk, där bara seagates setup och så visas inte alla hans filmer etc...

Om jag går in på egenskaper så ska det finnas massor utav filer, men kan inte hitta några, även kollat om det är dolda filer men inget där heller, om jag kör ett recovery program så hittar den att det finns cirka 5000 filer, men ja ingenstans går det att hitta.

Någon som har en bra idé om vad det kan vara??

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Uh?
Hitta från VART?
Svårt när du inte förklarar ordentligt!

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

alltså, det ska finnas filer på hårddisken men dom syns inte.@Johnnymann:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

troligen skall du byta ägaridentitet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Hur gör jag det?@jookeer:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Låter snarare som att filsystemet har fått spelet på något sätt. Även om en fil är dold eller ägs av en annan användare så skulle man kunna se filen, speciellt om man visar dolda filer. Kolla i egenskaperna så att både dolda och skyddade operativsystemsfiler visas och att efternamnen på filerna inte döljs för kända filer.

Om inte det hjälper prova att boota en Linux Live från CD eller USB och att titta på disken den vägen. Då kan du kopiera över filerna genom Linux och därmed avidentifiera filernas eventuella ägare och skydd. Linux Mint klarar att läsa och skriva till NTFS-partitoner, men bör använda sitt eget filsystem om du använder det dagligen. Om filerna trilskas är en bra metod att kopiera över filerna till en EXT3 eller EXT4-partition och sedan tillbaka till en NTFS-partition. Då tvingar du filerna att avidentifieras.

Linux Mint med Cinnamon är lätt att använda och liknar Windows 7 i många avseenden grafiskt.
Redan från Live-CD:n kan man utan att installera justera till svenska och även med GParted och Diskar (disks) se över och hantera hårddiskar och USB-enheter. Självklart i full upplösning.

Windows is not doing our work seriously
——————————————————————
AMD FX 8150 | ASUS Sabertooth 990FX | 32 GB RAM | ASUS radeon 7970 @ 1 GHz
9 000 GiB i media | NEC PA301W @ 2560x1600 | Kör linux os