Asus gör glasögon för förstärkt verklighet

Permalänk
Melding Plague

Asus gör glasögon för förstärkt verklighet

Medan mycket fokus riktas mot virtuell verklighet vill Microsoft förstärkta den fysiska världen med Hololens. Nu framgår att även Asus planerar satsa på förstärkt verklighet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

3D all over again... Har så sjukt lite förtroende att inte 10 olika standarder kommer att användas...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

De satsar och satsar.. själv känner jag ingen som är intresserad av VR inklusive mig själv.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

De satsar och satsar.. själv känner jag ingen som är intresserad av VR inklusive mig själv.

Jag är rätt intresserad av både VR och AR. Första generationen kommer nog bli sådär (har inte testat VR än), men inget är perfekt i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

De satsar och satsar.. själv känner jag ingen som är intresserad av VR inklusive mig själv.

Jag visste inte att jag behövde en dator, smartphone etc. innan de tillverkade en produkt som var bra.

Permalänk
Medlem

Jag ser mer fram emot när detta händer:

#anime #fans will know.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Låter störigt med massa flimmer framför ögonen, skulle aldrig använda det före 1000 HZ. Knappast då heller.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Jag visste inte att jag behövde en dator, smartphone etc. innan de tillverkade en produkt som var bra.

Vi behöver dem fortfarande inte... egentligen. Dock gör vi oss mer eller mindre beroende av prylarna så vi tror att vi behöver dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snigeln Bert:

Jag är rätt intresserad av både VR och AR. Första generationen kommer nog bli sådär (har inte testat VR än), men inget är perfekt i början.

Första generationen var decennier sedan och det var lika intressant då som nu, dvs noll.

Skrivet av Klos_:

Jag visste inte att jag behövde en dator, smartphone etc. innan de tillverkade en produkt som var bra.

Du behöver det inte nu heller, det är bara en gimmick som du väljer att du vill ha, inget som är ett krav och än mindre behöver du VR eller detta.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Känner mig rätt mätt på nyheter om VR och AR som alltid verkar röra någon produkt som är ca 1 år bort.
Det känns som att det finns något grundläggande som inte är löst som gör att det alltid är ca 1 år till lansering. Kanske energiförbrukning? Dessa kan ju rimligtvis inte drivas med sladd som occulus t.ex?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Snusfri

VR och AR kan bli intressant i framtiden när det fått mogna på sig och stödet finns i OS, program och spel samt att det inte är flertalet olika standarder.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Den dagen när man inte behöver VR eller AR för detta, då först bakas det bullar.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Tror mer på detta än Ocolus och liknande.
Känns mer passande för videosamtal, informationssökning osv.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Första generationen var decennier sedan och det var lika intressant då som nu, dvs noll.

Han menar första generationen av den nya VR-vågen... dvs. Rift, Vive. Riktigt heta.

Skrivet av Selo:

Tror mer på detta än Ocolus och liknande.
Känns mer passande för videosamtal, informationssökning osv.

Tror tvärtom. Gissar på 20 år innan man har någon nytta av AR i hushållen. Men visst är det lite häftigt!

Permalänk
Medlem

Det kan nog blir riktigt bra med AR så småningom, men kommer nog ta ett tag innan det blir bra nog och till rätt pris.. dvs inte 30.000kr utan kanske 3000kr.

Permalänk

Varför visas alla bilder när det gäller AR en person som står upp och gör stora rörelser? Hur är det att effektivisera arbetet? Sen hur många hade orkat med en sån arbetsdag?
Kom tillbaka med ergonomisk halvliggande stol och fingertoppsrörelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Vi behöver dem fortfarande inte... egentligen. Dock gör vi oss mer eller mindre beroende av prylarna så vi tror att vi behöver dem.

Vi behöver ingen toalett heller men jag gissar på att du har det?

Det kommer hela tiden saker som förbättrar livet för oss människor och det är inget fel med att använda det och behöva det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Första generationen var decennier sedan och det var lika intressant då som nu, dvs noll.

Du behöver det inte nu heller, det är bara en gimmick som du väljer att du vill ha, inget som är ett krav och än mindre behöver du VR eller detta.

Märkligt att du i princip varenda vr-tråd känner dig manad att berätta hur ointresserad du är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fonus:

Märkligt att du i princip varenda vr-tråd känner dig manad att berätta hur ointresserad du är.

Kollar du runt i tråden så är jag ju inte ensam om ointresset, intresset för VR är inte så stort som du vill tro att det är.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Vi behöver ingen toalett heller men jag gissar på att du har det?

Det kommer hela tiden saker som förbättrar livet för oss människor och det är inget fel med att använda det och behöva det.

Oh ja, har en massa onödiga prylar här hemma.

Men så är det ju stor skillnad på onödig och onödig också. Toaletten är väl idag en väldig nödvändig produkt.

Skrivet av Rajat:

Kollar du runt i tråden så är jag ju inte ensam om ointresset, intresset för VR är inte så stort som du vill tro att det är.

Dock tillräckligt stort.

Så länge det inte "finns på riktigt" kan det inte bli riktigt stort. Man får väl se när det kommer ut på marknaden. Ny teknik är ju alltid dyr i början, så alla kommer inte ha råd med det tyvärr.