iMessenger / Facebook eller någon snygg grupp sms lösning?

Permalänk
Medlem

iMessenger / Facebook eller någon snygg grupp sms lösning?

Så vi har mycket grupparbeten i skolan.

En i min grupp vägrar använda facebook utan vill endast ringa. Vilket är rätt drygt när man bara ska säga små saker som "Jag har lagt upp X på onedrive" eller liknande.

Alla i gruppen har en iPhone dock och jag undrar om det går att göra en slags facebook chat som är kopplad till hans iMessenger eller något sånt?

Jag är helt ny inom iPhone själv (Köpte 6s + på releasen).

Några tips?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

rekommenderar appen supertext, mycket enkelt att skapa chattar. Har personligen använt den för att koordinera grupper med 30ish personer så för grupparbeten är den perfekt. Finns för både android/Iphone

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

Så vi har mycket grupparbeten i skolan.

En i min grupp vägrar använda facebook utan vill endast ringa. Vilket är rätt drygt när man bara ska säga små saker som "Jag har lagt upp X på onedrive" eller liknande.

Alla i gruppen har en iPhone dock och jag undrar om det går att göra en slags facebook chat som är kopplad till hans iMessenger eller något sånt?

Jag är helt ny inom iPhone själv (Köpte 6s + på releasen).

Några tips?

Har ni provat WhatsApp?
Enkel att skapa grupper och det finns även en Web client för den som föredrar att knappra på en fysiskt tangentbord. (det kräver att mobiltelefonen och dator ligger på samma nätverk då informationen fortfarande skickas med hjälp av telefonen)

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

rekommenderar appen supertext, mycket enkelt att skapa chattar. Har personligen använt den för att koordinera grupper med 30ish personer så för grupparbeten är den perfekt. Finns för både android/Iphone

Skrivet av WillBjorG:

Har ni provat WhatsApp?
Enkel att skapa grupper och det finns även en Web client för den som föredrar att knappra på en fysiskt tangentbord. (det kräver att mobiltelefonen och dator ligger på samma nätverk då informationen fortfarande skickas med hjälp av telefonen)

Saken är att snubben som vägrar Facebook vägrar även andra appar som WhatsUp. "Måste vara standard apps" typ...

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Slack, mer inriktat på att föra diskussioner i team och inte bara skicka meddelanden mellan varandra. En mellanting mellan IM, IRC och e-post.

Permalänk
Medlem

Grupp sms är ju möjligt, eller kanske Skype?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Har alla en iPhone så säg till folket att aktivera iMessage på sina telefoner så kan ni ha en grupp i Meddelande-appen, så går ni helt utanför Facebook och slipper tredjeparts-appar som denne personen ej ville använda!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MajorOfSweden:

Har alla en iPhone så säg till folket att aktivera iMessage på sina telefoner så kan ni ha en grupp i Meddelande-appen, så går ni helt utanför Facebook och slipper tredjeparts-appar som denne personen ej ville använda!

Det går inte lägga till iMessage till facebook typ?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

@FBGKimpan: Nej men varför behöver ni Facebook?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillBjorG:

Har ni provat WhatsApp?
Enkel att skapa grupper och det finns även en Web client för den som föredrar att knappra på en fysiskt tangentbord. (det kräver att mobiltelefonen och dator ligger på samma nätverk då informationen fortfarande skickas med hjälp av telefonen)

Kan rekommendera Telegram över Whatsapp

Skrivet av FBGKimpan:

Saken är att snubben som vägrar Facebook vägrar även andra appar som WhatsUp. "Måste vara standard apps" typ...

Smsgrupp.se finns. Alt iMessage, minns dock inte hur många man kan vara i en imessagegrupp

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Säga åt er kompis eller lärare att han får skärpa sig. Ni jobbar som ett lag och han får helt enkelt acceptera Facebook eller en annan lösning som WhatsApp.

Vill ni dock vara snälla så går det att göra sms-grupper alternativt maila information.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Avstängd

Kan rekommendera ett vanligt jävla sms, om alla har iPhones så går det via iMessage, skicka till fler samtidigt så går det fram till alla och blir en gruppchat via sms

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Vicken tomte. Har en smartphone men vägrar att installera appar..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReverenD:

Vicken tomte. Har en smartphone men vägrar att installera appar..

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så är det så enkelt att han vägrar skaffa ett FB konto och det ska han ha en eloge för.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Eller så är det så enkelt att han vägrar skaffa ett FB konto och det ska han ha en eloge för.

Eller också inte

Skrivet av FBGKimpan:

Saken är att snubben som vägrar Facebook vägrar även andra appar som WhatsUp. "Måste vara standard apps" typ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Ni kan skapa en grupp med imessage. Dvs skicka ett meddelande med alla i gruppen som mottagare så har du din grupp sen.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReverenD:

Eller också inte

Varför ska han inte det? Alla som lyckas hålla sig ifrån Facebook ska fan ha en eloge.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Varför ska han inte det? Alla som lyckas hålla sig ifrån Facebook ska fan ha en eloge.

Jag menade, han vill inte ha andra appar än de som kommer med telefonen. Då missar man en stor del av det som gör en smartphone användbar. Ang FB är jag 100% med dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Varför ska han inte det? Alla som lyckas hålla sig ifrån Facebook ska fan ha en eloge.

Ja för det är ju så svårt?

Permalänk
Medlem

Kik är väl rätt standard som alternativ sms-app, meddelandena går över internet och du kan skapa grupper med upp till 50 medlemmar. Funkar dessutom på Android, ifall du skulle få för dig att skriva till någon med en sådan telefon.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Väldig konstig FB-hets TS har. Varför är FB ett måste? Du har fått massvis med tips i tråden, t.ex. slack med mera.