Visa era byggnader ni byggt i settlement.

Permalänk
Medlem

Visa era byggnader ni byggt i settlement.

Tja.

Tycker det hade varit kul om vi kunde samla alla byggnader vi bygger i Fallout 4 här

Har själv inte börjat med det än men tänkt göra det senare idag så min första bild lär väl dyka upp ikväll nån gång.

Mvh

Permalänk
Medlem
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Ser ju hemtrevligt ut! Där skulle man bo xD

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Bilder!

Detta var innan min save buggade ur, var jäkligt nöjd. Ville få till en sån där klassisk, Megaton känsla över det! Insåg sedan att det fanns en build limit så detta var resultatet!

Permalänk
Medlem

Nice.

Själv fuskade jag för att bygga ett riktigt nice läger i The Castle.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

En trädkoja.

Givetvis försörjs den enbart med ström certifierad av Åsa Romson.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Håller på att bygga ett varuhus/bas för mina powerarmors.

Kom gärna med förslag på förbättring!

Permalänk
Skrivet av Vejk:

Bilder!

Detta var innan min save buggade ur, var jäkligt nöjd. Ville få till en sån där klassisk, Megaton känsla över det! Insåg sedan att det fanns en build limit så detta var resultatet!

Ser riktigt coolt ut!

Permalänk

Kss kss..

Kunde ju inte ha en katt i spelet som kompanjon så gjorde en liten egen "Radiation-Cat".

Inga script, buggar, mods eller annat dylikt. Allt är gjort enligt spelets gränser.

Radiatorerna som driver spektaklet är galet många, tagit mig många timmar att fixa allt koppar till hela katten.

Nu kan jag äntligen börja finslipa basen när skiten är klar, har dock ca 5% "settlement cap" kvar, buhu..

Visa signatur

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K

Permalänk

En liten update

Gjorde om min bas lite, detta är bara en av många saker jag gjort

Visa signatur

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K

Permalänk

Mitt första hus efter att ha tittat på lite tutorials på YouTube.
När man väl kom på det var belysningen enklare än jag trodde.

Litet "showcase" för mina Power Armors.

Permalänk
Medlem

Nu blir man verkligen sugen på att skaffa Fallout. Att bygga massa episka settlements är nog något jag hade kunnat nöja mig med i flera hundra timmar, då kan jag ha förtröstan att jag kommer klara mig tills tes6

Permalänk

Bara för att se om det gick...

Permalänk
Medlem

Detta är min byggnad. Obs! den är inte färdigbyggd eller helt möblerad.

Min bas.

Permalänk

Finch Farm:

Sanctuary Hills:

Star light drive in:

Fler bilder här: http://imgur.com/a/m4dsZ

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Abernathy Farm

Här är min bas:

YouTube-visning:
https://www.youtube.com/watch?v=OyktnKofG7A

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Lego Master
Skrivet av emanuels99:

Nu kan jag äntligen börja finslipa basen när skiten är klar, har dock ca 5% "settlement cap" kvar, buhu..

Det finns tydligen en "bugg" som gör att du kan sänka din size för en settlement och fortsätta bygga långt över den tänkta gränsen:
http://blogjob.com/oneangrygamer/2015/11/item-glitch-allows-u...

Det handlar i praktiken om att slänga skit på marken utanför byggläget, och sedan plocka upp dem i byggläget. Motorn hanterar det som att du tar bort saker du redan har byggt och minskar därför size med motsvarande mängd. Sen kan du bara plocka grejjorna ur workshoppen och rince and repeat.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Varför ha en sån size limit då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det finns tydligen en "bugg" som gör att du kan sänka din size för en settlement och fortsätta bygga långt över den tänkta gränsen:
http://blogjob.com/oneangrygamer/2015/11/item-glitch-allows-u...

Det handlar i praktiken om att slänga skit på marken utanför byggläget, och sedan plocka upp dem i byggläget. Motorn hanterar det som att du tar bort saker du redan har byggt och minskar därför size med motsvarande mängd. Sen kan du bara plocka grejjorna ur workshoppen och rince and repeat.

Finns även moddar som höjer limiten, vilket känns klart enklare

Permalänk
Medlem

Detta är en av mina byggnader, egentligen ska det inte gå att bygga så högt men jag lyckades.

https://youtu.be/Rj4lFj1UC1U

Permalänk
Medlem

Jag har ett störande problem som ni som gillar att bygga säkert har en lösning på.
Nu när betong tillkommit som byggmaterial istället för bara stål och trä vill jag såklart bygga om min gigantiska hemmabas där allt loot och alla powerarmors förvaras till ett betongkomplex istället för dom gamla stålskjulen jag haft hittills.

När man bygger med betong verkar däremot inte bitarna snappa ihop speciellt bra: Väggarna fäster på golvet med lite överhäng som ser fult ut och takbitarna fäster inte på samma sätt som golvet, så 4x4 golvyta går inte att täcka med 4x4 takbitar.

Jag tror detta har att göra med väggarnas tjocklek, men oavsett vad finner jag det svårt att bygga något vettigt med delarna.

Någon annan som stöt på samma problem men lyckats lösa det, och i så fall hur?

Permalänk
Medlem