Yamaha rx v2067 sporadiskt problem med Ljudet/HDMI, bild men inget ljud.

Permalänk
Medlem

Yamaha rx v2067 sporadiskt problem med Ljudet/HDMI, bild men inget ljud.

Hej alla smarta,

jag har en Yamaha rx v2067 som är en rätt kompetent låda. dock har jag problem med att få till en stabil lösning med ljudet via datorn.
jag har en ny TV LG 55tum nu och hade en annan Samsung förut med samma utgång, likadant med dator har testat med två olika. så jag antar att det är Förstärkaren som krånglar.

Har kopplat in TVn på HDMIout ingången och datorn och xbox one på INgående HDMI.
Ibland när man testar funkar det direkt men det är oftast ett himla krångel men att sätta på och stänga av förstärkaren och datorn samt byta i mellan ljud uppspelningssenheter i Windows.

Ibland blir det bara ett brus, men bilden är alltid där. Jag har nyligen bytt HDMI kablar till märke HAMA med 2.0 standard inget hjälpte.
jag har även uppgraderat till senaste Firmware på förstärkaren. Jag har testat att byta platser till andra HDMI portar på förstärkaren utan succé.

länk till yamaha
http://se.yamaha.com/sv/products/audio-visual/av-receivers-am...

hoppas det är nån som har ett tips eller två. vore mycket tacksam

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk

fick du någon ordning på den? de var ju ett tag sedan nu men du kanske fick till det?

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Hej, sent svar.
Nej det fick jag aldrig, det blev för irreterande så den byttes ut mot en mycket simplare sony receiver där iaf hdmi funktionerna fungera bra.. Dock är ljudet på nya receivern inte samma kvalitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10