Raid borta efter uppdatering win7->win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Raid borta efter uppdatering win7->win10

Som det står, uppdaterade min win7 till win10, och nu hittar jag inte ens mina 2 HD som satt i raid(spegling).
Inte ens via diskhanteraren hittar jag don, lite mysko.
Viktigaste att jag kan få ut infon på dom så kan jag skita i raid, men hur gör jag?

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Johnnymann:

Som det står, uppdaterade min win7 till win10, och nu hittar jag inte ens mina 2 HD som satt i raid(spegling).
Inte ens via diskhanteraren hittar jag don, lite mysko.
Viktigaste att jag kan få ut infon på dom så kan jag skita i raid, men hur gör jag?

Vad var det för RAID-lösning? Saknas det någon drivrutin?

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014

Var detta mjukvaru RAID i Windows, eller RAID via hårdvara eller tex Intels kontroller?

Är det hårdvara/Intelskontroller så kan du ev behöva ta ner drivare. Är det Windows mjukvaru RAID så är risken att allt är borta om den har skadat något, då denna RAID lösning är väldigt känslig och inte standardiserad. Ev kan något recoveryprogram som stöder dynamiska diskar hitta infon och få igång dem igen.