Permalänk
Medlem

Tips på mus till CS

Tja, jag tänkte köpa ny mus och undrar om ni har några tips? (Spelar cs) Priset spelar ingen roll

Permalänk
Medlem

qpad om 75

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival kör jag på. Ganska skön och definitivt bra sensor osv.

Permalänk
Medlem

Precis fått hem en Steelseries Rival 300 Fade. Jävligt nöjd, skönt grepp och sen är den ju faktiskt skapt för CS å flashar å har sig vid HS eller vilka settings du nu kör

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk

microsoft intellimouse 3
MX518 (om du kan få tag på)
G400

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Roccat Tyon ligger riktigt bra i handen som högerhänt.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Kommer komma med ett litet halvtråkigt svar här, men om du kan ta dig till någon större elektronikbutik eller kanske teknikmagasinet och känna på några möss är det nog det bästa. Det är svårt att veta själv vad man kommer att tycka om och inte tycka om.

För att inte vara ett helt meningslöst inlägg så kan jag tillägga att jag kör med en Steelseries Sensei vilket jag tycker ligger riktigt skönt i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draztic:

Precis fått hem en Steelseries Rival 300 Fade. Jävligt nöjd, skönt grepp och sen är den ju faktiskt skapt för CS å flashar å har sig vid HS eller vilka settings du nu kör

Logiken i att lysa upp musen som du döljer med handen när du spelar och skall titta på skärmen är bortom mitt förstånd...
Med det sagt så har jag en Deathadder Chroma och en vanlig Rival som lyser och håller på. Använder mest min Deathadder då jag tycker den är bekvämare men Rivalen skall ha en bra sensor så det är ett bra val.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

@draztic: Låter som det mest poänglösa jag hört talas om.

Till TS: Du måste fara till typ media markt eller liknande och känna på lite möss, det finns ingen ultimat mus som passar alla. Vissa gillar lätta och små och vissa gillar större och tyngre möss. Själv är jag logitechfrälst och kör G400S som funkar perfekt för mig men många av mina kompisar klarar inte alls av att använda den. tl;dr: Ta dig till en butik och känn på lite möss, när du hittat en du gillar formen och känslan på googla då och kolla så att sensorn inte är fuckad och lider av acceleration eller något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@draztic: Låter som det mest poänglösa jag hört talas om.

Till TS: Du måste fara till typ media markt eller liknande och känna på lite möss, det finns ingen ultimat mus som passar alla. Vissa gillar lätta och små och vissa gillar större och tyngre möss. Själv är jag logitechfrälst och kör G400S som funkar perfekt för mig men många av mina kompisar klarar inte alls av att använda den. tl;dr: Ta dig till en butik och känn på lite möss, när du hittat en du gillar formen och känslan på googla då och kolla så att sensorn inte är fuckad och lider av acceleration eller något liknande.

Dold text

Det är bara en kul detalj, det har inget att göra med bra sensor, skönt grepp och robust mus i övrigt. Kul att den är i Fade och blinkar bara.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk

qpad 8k optisk

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Steelseries Rival/Sensei

Men helst rival!

Permalänk
Medlem

SS rival är helt klart en underbar mus, men det finns en bugg som gör att den ytterst sällan helt plötsligt bara drar iväg åt något håll.

Det jag menar är detta:

https://www.youtube.com/watch?v=OejFggNWpqQ

spola till 0:28

Det händer som sagt sällan, men alla som har haft musen ett par månader och spelar cs intensivt bör ha varit med om det. Värt att veta.

Permalänk

Köpte Zowie FK1 när min SS Sensei började bli gammal. Jag tycker att FK1 är av snäppet högre kvalitet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

G502

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk

Jag skulle nog personligen prövat lite möss i diverse butiker eller hos någon/några kompisar för att sedan beställa eftersom du då kan lämna tillbaka om du inte tyckte den var bra nog. Gör inte som jag och köp en mus för 600 som du sedan märker att den inte alls passar i din hand och eftersom du köpte den i butik så kan du inte heller lämna tbx den

Permalänk

Optiskt eller Laser ??
jag har hört att Laser inte är lika exakt och att det kan hoppa en del, stämmer det ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Optiskt eller Laser ??
jag har hört att Laser inte är lika exakt och att det kan hoppa en del, stämmer det ?

Den har hoppat för mig iaf. Huruvida den läser av mer noggrannt och är mer "exakt" vet jag inte, men jag vet iaf. att jag inte gillade laser och efter ett helt års användning gick jag tillbaka till optisk.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Den har hoppat för mig iaf. Huruvida den läser av mer noggrannt och är mer "exakt" vet jag inte, men jag vet iaf. att jag inte gillade laser och efter ett helt års användning gick jag tillbaka till optisk.

varför kör så många laser till first person shooter då? är ju en helt annan sak till mmorpg eller strategi spel där man inte behöver vara så exakt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Jag skaffade en Finalmouse 2015 för några veckor sen. Hade en deathadder 2013 innan och jag tycker båda passade min hand väldigt bra även om finalmousen är något mindre. Största skillnaden mellan mössen är vikten. Finalmousen är väldigt lätt vilket jag tycker är en stor fördel. Tycker det är mycket enklare att göra snabba vändningar osv. Tycker att sensorn känns lite bättre än den på deathaddern men det kan vara placebo.

Det enda negativa med musen enligt mig är att ljuset är ganska starkt och går inte att kontrollera, men det är också ett plus eftersom ingen mjukvara krävs. Tror jag betalade 800kr inkl frakt från amazon.de och då valde jag express frakt som bara var några euro dyrare. Tror jag fick den dagen efter jag beställde den. Värt att kolla in i alla fall .
http://finalmouse.com/

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Har köpt nu, lysande inte på någon av er men tack endå!!
Köpte: https://m.prisjakt.nu/product/3185149
Så jäkla skön!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

varför kör så många laser till first person shooter då? är ju en helt annan sak till mmorpg eller strategi spel där man inte behöver vara så exakt.

Vad jag vet är det tvärtom - flesta profesionella som spelar CS:GO kör optiska.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

qpad 8k optisk

Helt klart!!!! Har testat många olika och denna är verkligen bra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Logitech g502 Är trevlig

Visa signatur

“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today”

-James Dean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Optiskt eller Laser ??
jag har hört att Laser inte är lika exakt och att det kan hoppa en del, stämmer det ?

Det stämmer. Laser registrerar damm vilket kan göra att det hoppar. Laser registrerar även färg sämre så det kan gå olika snabbt på olika färger (men det är ingen jätte skillnad)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Osquak00: så varför finns det laser möss ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@Osquak00: så varför finns det laser möss ?

Det är biligare att göra och om jag inte har fattat fel så finns det inga optiska trådlösa möss. Rätta mig om jag har fel!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Steelseries Sensei (inte Raw) är väldigt trevlig. Kör med den tillsammans med Func F-Series 10 R2-XL.

Har även en Q-Pad Heavy men den blir skitig så fort så att musen börjar skippa, så kör inte med den längre - annars en trevlig musmatta.
Har även haft en Raw-mus innan, men den gick sönder efter för mycket rage. Eftersom priserna är ungefär de samma för båda mössen så hade jag lätt valt icke Raw. Metall istället för plast plus att du inte behöver Engineprogrammet för att byta inställningar på musen.
Enda minuset jag kan tänka mig är att den enligt mitt tycke är något liten för min hand, då är t ex ms explorer 3.0 i bättre storlek.

Permalänk
Medlem

@Osquak00:
Beror väl lite på om du föredrar en stor eller mindre mus, körde själv med en Naga under ett tag och den var tok för liten för CS, funkade ju perfekt för WOW, bytte till en RIVAL mus och enda sen dess har man pangat hårdare, den är relativt stor och man får ett bra grepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@Osquak00: så varför finns det laser möss ?

I teorin är laser bättre. Man skulle kunna använda skarpare sensorer och ha högre hz. Men eftersom det bara finns ett företag som tillverkar laser-sensorer så har de ingen anledning att förbättra tekniken (ingen konkurrens). Alla dagens lasermöss ha inbyggd acceleration vilkat man absolut inte vill ha i möss, därför kör i princip alla professionella cs-spelare med optiska möss.

Kolla upp alla möss med bra sensorer, sen testar du bara några av dem och köper den du tycker är skönast.

Steelseries kana v2
steelseries rival
finalmouse
xtrfy's mus
zowies möss
logitechs spel-möss

Är de mössen jag kom på på rak arm som har bra sensorer utan problem eller acceleration.