Fallout 4 - Preston Garvey vill döda mig!

Permalänk
Medlem

Fallout 4 - Preston Garvey vill döda mig!

Står inför ett väldigt irriterande problem som jag tror är en bugg, men är lite osäker.
Jag har svårt o förklara hur det ligger till så jag spelade in det med shadowplay och laddade upp på youtube för att ni ska veta vad jag snackar om.

https://www.youtube.com/watch?v=vAj1wXfEvW4&feature=youtu.be

Kan någon vara snäll o förklara för mig varför den här typen, som innan i spelet var min vän, nu vill döda mig? Lite av ett problem också är att jag sen inte kan döda honom!

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Han gillar inte när du snor andras saker, vet dock ej om detta är en konsekvens som följer, att han istället för att hjälpa dig, försöker döda dig.

Permalänk
Medlem

Okej Men går de få han o sluta? För om jag följer pricken på radarn så leder det till exakt den här snubben och om han bara fortsätter skjuta mig varje gång han får syn på mig så är jag helt slut på idéer

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Okej Men går de få han o sluta? För om jag följer pricken på radarn så leder det till exakt den här snubben och om han bara fortsätter skjuta mig varje gång han får syn på mig så är jag helt slut på idéer

Men det är väl bara att döda honom? Finns ju fler companions som kommer med tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Men det är väl bara att döda honom? Finns ju fler companions som kommer med tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan ju inte. Jag skjuter han tills hans healt är noll och då bara sätter han sig ner i några sekunder och sen reser han sig upp igen och har full health igen och fortsätter skjuta mig. Kan häller inte döda han då under tiden han har satt sig ned, inget händer om jag skjuter han eller hugger han med svärdet

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

En ren gissning bara, men troligtvis är han skriptad med motsvarande ett karma system. Stjäl, så skjuter han, gör folk tjänster, så slutar han skjuta och gör fler tjänster så blir han din kompis.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

En ren gissning bara, men troligtvis är han skriptad med motsvarande ett karma system. Stjäl, så skjuter han, gör folk tjänster, så slutar han skjuta och gör fler tjänster så blir han din kompis.
B!

Ja de kan nog stämma Tackar för tipset! Ska testa o se om de händer något

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Jag kan ju inte. Jag skjuter han tills hans healt är noll och då bara sätter han sig ner i några sekunder och sen reser han sig upp igen och har full health igen och fortsätter skjuta mig. Kan häller inte döda han då under tiden han har satt sig ned, inget händer om jag skjuter han eller hugger han med svärdet

Aha okey, det suger ju faktiskt :/ För teoretiskt sett kan man bygga en person som han skulle avsky, att inte kunna döda honom är ju rätt kasst faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gamla goda skyrim, när en npc vart sur var det bara att slakta på så slapp man bry sig om den längre!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sten sax påse:

Gamla goda skyrim, när en npc vart sur var det bara att slakta på så slapp man bry sig om den längre!

Förutom att majoriteten av karaktärerna i Skyrim är odödliga såklart...
Fallout 4 har mycket mindre odödliga karaktärer än skräckexemplet Skyrim som har flest av alla Bethesda spel... Ska du ta fram ett exempel så säg Fallout New Vegas istället som har 0 odödliga karaktärer.

OT: Alla companions i FO4 är unkillable, han borde bli friendly när du får ner hans liv till 0 och sedan kommer "tillbaka" tycker jag, annars är det rätt konstigt.
Prova annars att holster weapon när han skjuter på dig så kanske han ändrar sig om du har tur.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffinet:

Förutom att majoriteten av karaktärerna i Skyrim är odödliga såklart...
Fallout 4 har mycket mindre odödliga karaktärer än skräckexemplet Skyrim som har flest av alla Bethesda spel... Ska du ta fram ett exempel så säg Fallout New Vegas istället som har 0 odödliga karaktärer.

OT: Alla companions i FO4 är unkillable, han borde bli friendly när du får ner hans liv till 0 och sedan kommer "tillbaka" tycker jag, annars är det rätt konstigt.
Prova annars att holster weapon när han skjuter på dig så kanske han ändrar sig om du har tur.

Skyrim hade ju knappt en enda odödlig karaktär om du jämför med Oblivion...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Står inför ett väldigt irriterande problem som jag tror är en bugg, men är lite osäker.
Jag har svårt o förklara hur det ligger till så jag spelade in det med shadowplay och laddade upp på youtube för att ni ska veta vad jag snackar om.

https://www.youtube.com/watch?v=vAj1wXfEvW4&feature=youtu.be

Kan någon vara snäll o förklara för mig varför den här typen, som innan i spelet var min vän, nu vill döda mig? Lite av ett problem också är att jag sen inte kan döda honom!

För att fixa det på lättast sätt (dvs genom att "döda" honom), tryck fram konsollen när Preston är i bild, klicka på honom så att han är markerad och skriv in "tai" och tryck enter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Franne:

Står inför ett väldigt irriterande problem som jag tror är en bugg, men är lite osäker.
Jag har svårt o förklara hur det ligger till så jag spelade in det med shadowplay och laddade upp på youtube för att ni ska veta vad jag snackar om.

https://www.youtube.com/watch?v=vAj1wXfEvW4&feature=youtu.be

Kan någon vara snäll o förklara för mig varför den här typen, som innan i spelet var min vän, nu vill döda mig? Lite av ett problem också är att jag sen inte kan döda honom!

När du stjäl saker och blir påkommen så blir vänner dödliga fiender. Har du ingen autosave innan Preston blev dödsfiende?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sten sax påse:

Gamla goda skyrim, när en npc vart sur var det bara att slakta på så slapp man bry sig om den längre!

Precis såhär trodde jag ju att det var! Dåligt ju :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

För att fixa det på lättast sätt (dvs genom att "döda" honom), tryck fram konsollen när Preston är i bild, klicka på honom så att han är markerad och skriv in "tai" och tryck enter.

Vad händer då?

Skrivet av Србо:

När du stjäl saker och blir påkommen så blir vänner dödliga fiender. Har du ingen autosave innan Preston blev dödsfiende?

Mjo.. Vet inte I så fall är de en gammal save och orkar inte gå bakåt i spelet

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Vad händer då?
Mjo.. Vet inte I så fall är de en gammal save och orkar inte gå bakåt i spelet

Det stänger av AIn på honom, så det kommer typ "frysa" honom. Gör du samma sak igen drar det igång AIn. Är en förkortning för toggle ai.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffinet:

Förutom att majoriteten av karaktärerna i Skyrim är odödliga såklart...
Fallout 4 har mycket mindre odödliga karaktärer än skräckexemplet Skyrim som har flest av alla Bethesda spel... Ska du ta fram ett exempel så säg Fallout New Vegas istället som har 0 odödliga karaktärer.

OT: Alla companions i FO4 är unkillable, han borde bli friendly när du får ner hans liv till 0 och sedan kommer "tillbaka" tycker jag, annars är det rätt konstigt.
Prova annars att holster weapon när han skjuter på dig så kanske han ändrar sig om du har tur.

Det är nog en sak jag älskade in NV, och inte gillar i Fallout 4 mfl. Inget ska vara odödligt. Inget.

Kompanjoner ska kunna dö, NPCer ska kunna dö, tom Quest karaktärer (iaf sido Q) ska kunna dö, och faila Q. Om kritiska main Q chars dör så får de hitta en lösning, eller så får man "faila" hela spelet istället. Men inte bara ta till hälsa 1 och sen "respawna". Det måste ha konsekvens...

Permalänk

Samma sak hände mig idag, dock med Piper. Spelade ett quest inne i Diamond City och allt flöt på fint, stal ingenting och Piper tycker om mig (kan flörta med henne). Vi gick ut ifrån lokalen och helt plötsligt börjar hon skjuta på mig. Kunde tyvärr inte döda henne, utan hon satte sig bara på marken.

Visa signatur

WOLOLO