Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

IPS Panel? :)

Hej!

Nu är det såhär att jag ska införskaffa mig en 144hz, och det lutar mesta dels åt benq xl2411z! Och vad jag har hört så har skärmen kassa färger, och om man då går man från en IPS panel så kommer man bli extremt besviken...
Och nu till själva frågan, jag sitter på nån 60hz skärm från aoc, och vill veta om det är IPS eller inte Hur vet jag om det är en IPS panel eller inte? Det ända jag hittar om skärmen är: AOC 2367M, men hittar inget på google om det.

Mycket tacksam för svar!
//Victor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1491318

Står att paneltypen är IPS

Edit: jag e trött.. inte rätt modell. Ge mig ett ögonblick

Edit2: är det inte 2367F eller FH?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2015

Hittar ingen skärm med den modellbeteckningen.
Men alla skärmar som heter AOC 2367** har iOS panel.

** = andra bokstäver.

Skickades från m.sweclockers.com

"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Isaac Asimov

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Blå-blå:

Hittar ingen skärm med den modellbeteckningen.
Men alla skärmar som heter AOC 2367** har iOS panel.

** = andra bokstäver.

Skickades från m.sweclockers.com

Coolt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Skit Tror ni att man vänjer sig vid en TN 144hz? Vill ju verkligen ha 144hz men inte betala för en ips 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Victor Larsson:

Skit Tror ni att man vänjer sig vid en TN 144hz? Vill ju verkligen ha 144hz men inte betala för en ips 144hz

Gå och titta på en Benq xl2411z i en butik så behöver du ju inte gissa. Annars kan du köpa en dyrare TN-panel, om du vill ha bättre färger. Det blir ju aldrig lika bra som en IPS men det finns bra TN-paneler och sämre TN-paneler.

Hail hydra
GPU: AMD Sapphire 390 Nitro CPU: Intel i5 6600k Chassi: Phantek Enthoo Evolv Hörlurar: Audio-technica ATH m50 med löstagbar kabel
(http://www.sweclockers.com/galleri/12754-borttagbarkabel-audi...)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Nov 2007

kolla AHVA panel också, har snudd på lika stor färgrymd och betraktningsvinklar som en ips.

Chassi: FD Define R5 - Mobo: Asus Z97-A - CPU: Core i7 4790K - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: EVGA GTX980Ti ACX 2.0+ SC+ - Minne: 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz CL9
Lagring: Intel 520 SSD 180GB, Seagate 2TB - Ljud: Asus Xonar DG
Nätagg: FD Integra M 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av LiquidPanda:

Gå och titta på en Benq xl2411z i en butik så behöver du ju inte gissa. Annars kan du köpa en dyrare TN-panel, om du vill ha bättre färger. Det blir ju aldrig lika bra som en IPS men det finns bra TN-paneler och sämre TN-paneler.

Vilka TN paneler är så kallad "bra" då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Kommer ju ha denna 60hz IPS panel som second monitor då, och tror ni att det kommer se konstigt ut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2013

Vilka TN paneler är så kallad "bra" då?

2560x1440 144hz TN-panelerna är generellt ganska bra, 100% sRGB och bra betraktningsvinklar. IPS är ju fortfarande bättre men skillnaden lär inte vara lika stor.

Hail hydra
GPU: AMD Sapphire 390 Nitro CPU: Intel i5 6600k Chassi: Phantek Enthoo Evolv Hörlurar: Audio-technica ATH m50 med löstagbar kabel
(http://www.sweclockers.com/galleri/12754-borttagbarkabel-audi...)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Kommer ju ha denna 60hz IPS panel som second monitor då, och tror ni att det kommer se konstigt ut?

Jag kör tre olika skärmar med väldigt olika färger men det går bra ändå. Alla är dock 60hz, men det borde inte heller göra någon större skillnad, tror jag.

AMD x6 1090t BE - Noctua NH-U9B SE2 - 2x4gb- ASUS GTX670 4gb - CX750M -Sabertooth 990FX R2.0 - SSD 120gb - 2 HDD:s - CM HAF 912 Plus - Benq GL2440 + Dell U2312HM + Samsung 731BF - Allt köpt begagnat! -- Sidewinder X2 - R.A.T TE - AT ATH-M50x - Logitech Z323 - Begringer Xenyx QZ1202USB - t.Bone SC400 - Samsung NX30 - Note 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Blir att slå till på en 144hz TN panel Har dock börjat bli osäker på vilken, så jag vänder mig till er igen Vilken 144hz för cirkus 3k skulle ni köpa i nuläget? Värt att säga är ju att komplett har black friday om 8dagar

Tack på förhand