Ta bort oönskade Windows 10 uppgraderingsfiler från Windows 7 och Windows 8.x

Permalänk
Avstängd

Ta bort oönskade Windows 10 uppgraderingsfiler från Windows 7 och Windows 8.x

Avinstallera de uppdateringar som sköter Windows 10 "pop upp sen" Windows 7 & Windows 8.x.

KB3035583, KB2952664, och KB3021917 (Windows 7) eller KB3035583 och KB2976978 (Windows 8.x)

Därefter kan man välja att dölja dessa uppdateringar nästa gång de dyker upp som nya uppdateringar för Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaBlack:

Avinstallera de uppdateringar som sköter Windows 10 "pop upp sen" Windows 7 & Windows 8.x.

KB3035583, KB2952664, och KB3021917 (Windows 7) eller KB3035583 och KB2976978 (Windows 8.x)

Därefter kan man välja att dölja dessa uppdateringar nästa gång de dyker upp som nya uppdateringar för Windows.

Det fungerar dock bara fram till att Microsoft uppdaterar uppdateringarna, då kommer de synas igen.

Sen kommer ju Windows 10 att erbjudas direkt via Windows Update framöver också för alla med automatiska uppdateringar.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av RaBlack:

Bra initiativ för alla som inte önskar ha dessa förfrågningar om W10.

Skrivet av strejf:

Det fungerar dock bara fram till att Microsoft uppdaterar uppdateringarna, då kommer de synas igen.

Sen kommer ju Windows 10 att erbjudas direkt via Windows Update framöver också för alla med automatiska uppdateringar.

Exakt. Då får man göra om detta. Alltså dölja dem igen. Men om man inte önskar uppdatera till W10 så är det ett klokt beslut att överhuvudtaget inte ha automatiska uppdateringar inställt. Bättre då att själv söka efter uppdateringar, läsa på om dem och välja vilka som ska hämtas hem och installeras.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Sån tur att man bara behöver göra detta till slutet på 2016, sen är man befriad från skiten

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

Är detta även möjlig i Windows 10?
Då jag får bildskärms drivrutiner för moderkortet som jag inte vill ha.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av septembro:

Bra initiativ för alla som inte önskar ha dessa förfrågningar om W10.

Exakt. Då får man göra om detta. Alltså dölja dem igen. Men om man inte önskar uppdatera till W10 så är det ett klokt beslut att överhuvudtaget inte ha automatiska uppdateringar inställt. Bättre då att själv söka efter uppdateringar, läsa på om dem och välja vilka som ska hämtas hem och installeras.

Skrivet av Paddanx:

Sån tur att man bara behöver göra detta till slutet på 2016, sen är man befriad från skiten

Vi får väl se om "tjatet" slutar när det inte längre är gratis att uppdatera.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Lånar tråden lite.

Är detta även möjlig i Windows 10?
Då jag får bildskärms drivrutiner för moderkortet som jag inte vill ha.

Vill minnas att du kan stänga av så att den inte hämtar drivrutiner automatiskt, ja. Inte uppdateringar (än) dock.

Skrivet av strejf:

Vi får väl se om "tjatet" slutar när det inte längre är gratis att uppdatera.

Det roliga är, vad vi det om MS (ta tex hela XBOX lanseringen, Windows 8s utveckling) så backar de undan om folk gör tillräckligt stor protest mot det dumma. Problemet är här att folk skyfflar bort problemen istället för att respektera att de behövs ändras och fixas.

Jag vet att du gillar Windows 10, och det är okej, OSet är bra men det kan bli bättre. Men även du borde väl kunna respektera att MS inte ska tjata ihjäl sina användare, även om du inte är någon som påverkas denna gång, så lär du hamna i denna knipa när MS vill göra något som du inte vill en annan dag.
Vi måste säga ifrån att nog är nog, vi accepterar inte att MS ska bestämma över våra maskiner.

Mao, jag vill inte bojkotta Win 10, jag vill att Win 10 ska bli bättre, för även oss som inte vill dela med oss hela vår information, eller tvingas att uppgradera/uppdatera eller göra som de vill. De som inte byta till det ska slippa det dock, precis som de som inte vill "ta bussen" ska slippa det också. Det kanske får kosta mer, eller vara lite sämre på annat sätt, men valet måst finnas där.