Permalänk

one.com?

Förstår inte riktigt varför CPU och RAM finns med i de olika planerna. tex 2x CPU och 1GB RAM. Är inte ett webbhotell endast en plats där jag laddar upp min hemsida(filer). Nu låter det som att jag ahr tillgång till hårdvara? Kan någon förklara?

undrar även över one.coms bandbredd då det inte står något om det. är det oändlig bandbredd? Klarar dom av MÅNGA besökare samitidigt osv utan att sidan blir seg?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av papperstorn:

Förstår inte riktigt varför CPU och RAM finns med i de olika planerna. tex 2x CPU och 1GB RAM. Är inte ett webbhotell endast en plats där jag laddar upp min hemsida(filer). Nu låter det som att jag ahr tillgång till hårdvara? Kan någon förklara?

undrar även över one.coms bandbredd då det inte står något om det. är det oändlig bandbredd? Klarar dom av MÅNGA besökare samitidigt osv utan att sidan blir seg?

Du svarar nästan själv på frågan, har du en mer avancerad sida så belastar den servern så den blir seg, därför listar de vad du får tillgång till, flera cpuer och mera ram kommer att göra sidan snabbare om du har script och databaser, bandbredden är nog minsta bekymret.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du svarar nästan själv på frågan, har du en mer avancerad sida så belastar den servern så den blir seg, därför listar de vad du får tillgång till, flera cpuer och mera ram kommer att göra sidan snabbare om du har script och databaser, bandbredden är nog minsta bekymret.

Då förstår jag. tack!

Permalänk
Avstängd

@papperstorn:

Jag har använt one.com i flera år, allt från små hemsidor till stora med stora databaser.

Till mindre hemsidor såsom bara en enkel presentationssida eller en simpel wordpresssida så funkar det perfekt..
Däremot, iaf dom gamla systemen så va det fruktansvärt segt när det började bli lite användare.

Trafiken är obegränsad , dock står det att det skall vara "normal" trafik till sidan, inte en aning vad som menas med det, jag har aldrig fått problem med det.

Dom nya systemen fungerar betydligt bättre än dom äldre systemen, då du faktiskt får någon form av VPS som du även kan använda ssh på till viss del, så visst är det bra att dom skriver ut vilka resurer du har tillgång till.

Visa signatur

[Intel core i7 5960X 3.0ghz] - [ ASUS X99-DELUXE] - [ 48 GB CORSAIR DDR4 DOMINATOR]- [Asus GTX 980TI SLI] - [Corsair AX1200I] - [Kingston Hyperx Predator 240GB]