Kontrollera om spelkod används på Steam / Origin?

Permalänk
Inaktiv

Kontrollera om spelkod används på Steam / Origin?

Hej!

Jobbar på en butik där vi har hittat massor av PC spel undan gömda i lagret där vi tror att massor av spelkoderna är i bruk.
Jag tänkte höra efter kan man kolla ifall koderna är användbara, typ att jag går in i steam, origin och kollar där??

Tack för hand!

Permalänk

bara o testa

Permalänk
Skrivet av anon254573:

Hej!

Jobbar på en butik där vi har hittat massor av PC spel undan gömda i lagret där vi tror att massor av spelkoderna är i bruk.
Jag tänkte höra efter kan man kolla ifall koderna är användbara, typ att jag går in i steam, origin och kollar där??

Tack för hand!

Känner inte till något sätt att kolla det utan att försöka använda koden och det låter inte som det ni vill göra...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Ta och kontakta Steam. det ger er två fördelar
1. de kan verifiera om koderna är i bruk eller inte
2. de kan blocka de spelen som använder koderna. (eventuellt ge er ny kod?)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trebrecks:

bara o testa

Önskade att jag kunde men då kanske spelen lagras i steam konto o sedan kan vi inte sälja spelet.

Skrivet av gaminggirl:

Känner inte till något sätt att kolla det utan att försöka använda koden och det låter inte som det ni vill göra...

Tack för snabb svar!

Skrivet av CTH:

Ta och kontakta Steam. det ger er två fördelar
1. de kan verifiera om koderna är i bruk eller inte
2. de kan blocka de spelen som använder koderna. (eventuellt ge er ny kod?)

Första punkten borde funka. Andra punkten måste jag bevisa att samtliga spelen är köpta och får vissa kvitto säkert också.
Kommer ta kontakt med Steam så vi får se hur det slutar.

Tack för snabb svar!

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

bara o testa

så att förbruka koderna ger svar om dom inte varit använda förut.. ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden: ska du sälja grejorna eller?

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

@Grönahunden: ska du sälja grejorna eller?

Med tanke på att frågan gällde för en butiks lager så känns det troligt att den som ställde frågan från början ska sälja dem i alla fall.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gaminggirl:

Med tanke på att frågan gällde för en butiks lager så känns det troligt att den som ställde frågan från början ska sälja dem i alla fall.

Stämmer bra vännen! Spelen kommer att säljas i en butik men först måste jag kolla upp det med Steam om samtliga koder är i bruk.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trebrecks:

@Grönahunden: ska du sälja grejorna eller?

Självklart vill vi sälja dessa spel. Annars blir det så att man får skriva av dem och det blir förlust.

Permalänk
Medlem

Varför tror ni att koderna har använts? är det inplastade spel så borde ju koderna vara ok tycker man..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

Varför tror ni att koderna har använts? är det inplastade spel så borde ju koderna vara ok tycker man..

Samtliga spel var inte plastade alltså så har någon tagit bort. Alla spel är inplastade när vi får in dem.

Permalänk

@anon254573: sälja billigare genom att kunden aktiverar dom i butiken. funkar inte koden så kan den ju kasseras ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grönahunden:

@SilverB01: sälja billigare genom att kunden aktiverar dom i butiken. funkar inte koden så kan den ju kasseras ?

Så funkar det absolut inte hos oss, vi kan inte göra så heller. Tack för tipset iallafall