Permalänk
Medlem

NHL 16 ps4.

Spelade precis en intressant HUT-match i NHL16 på ps4.

I början/mitten av första perioden drog jag på mig ett 2+matchstraff för en tackling vid sargen.

Och det blev verkligen ett matchstraff, för jag fick spela resten av matchen med 4 utespelare.

Någon mer som varit med om det?

Är ju inte riktigt så det ska vara.

Permalänk
Medlem

Har inte testat på HUT ännu faktiskt. Ganska ny med konsol så inte satt in mig i de.
Men de är väl lite paytowin över de? För att få tag i bra spelare?

Jag har lirat mest vanliga online matcher. Skulle vara kul och hitta folk som är sugna på att lira och snacka. Om någon är sugen är de bara och adda mig på PS+, nickar samma där som här på Swec!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp med tekningarna.
Jag lyckas aldrig få pucken vid tekningarna, förstår inte hur man ska göra.
Idag brukar jag vispa runt lite med höger spak, men fattar inte hur man ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Jag behöver hjälp med tekningarna.
Jag lyckas aldrig få pucken vid tekningarna, förstår inte hur man ska göra.
Idag brukar jag vispa runt lite med höger spak, men fattar inte hur man ska göra.

Prova håll högerspaken till vänster eller höger, sen då pucken släpps dra ner eller upp spaken och samtidigt drar du vänster spaken upp eller ner, ger lite olika tekningsvarianter vad jag märkt iaf

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kör CO-OP i en rankad Online match?
Testade lite snabbt idag utan lycka. Jag och en polare som sitter på min konsol med 2 handkontroller mot tex ett motstånd online. Har skapat ett PSN konto till honom på min konsol. Men när jag sökte match så fanns de iaf ingen andra kontroll tillgänglig i mitt lag?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Jag behöver hjälp med tekningarna.
Jag lyckas aldrig få pucken vid tekningarna, förstår inte hur man ska göra.
Idag brukar jag vispa runt lite med höger spak, men fattar inte hur man ska göra.

Du kommer behova anpassa det efter motstand, men rent generellt fungerar det bra att kora hogerspaken framat (vilket gor att din spelare trycker kroppen framat for att halla bort motstandaren) samtidigt som du drar vansterspaken bakat (vilket gor att han forsoker sla pucken rakt bakat med klubban). Kor du mot CPU:n kommer dock inte detta fungera hela tiden da det lar sig och anpassar sig, sa du maste vaxla lite.

Att dra bada spakarna bakat ger oftast en mycket renare tekningsvinst och battre om du ar i anfallszon och vill kunna skjuta direkt, men risken ar stor att motstandaren bara stick liftar dig. Om du trycker dig framat (hoger spak framat) ar det ofta en av de andra forwardsen sam gar in mot tekningspunkten for att forsoka ta pucken, om du skulle missa tekningen.

Du maste dock ha tajming oavsett vilken teknik du valjer. Att bara halla spakarna framat/bakat konstant blir det inget av. Jag tycker det brukar fungera bra att rora pa spakarna i samma ogonblick som domaren lyfter pa armen for att damma ner pucken.

Permalänk
Medlem

@slanne: OK, ska testa!

Permalänk
Medlem

Någon som spelar EASHL?
Jag har testat på de. Men tycker de är svårt. Spelaren känns helt värdelös. Baseras de på nivån man har? Jag är ju bara nivå 10 änsålänge.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2