Ny dator fick strömmen att gå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merg93:

Pratade med en av inets tekniker idag och han berättade att nätaggregatet var deffekt. Inga andra komponenter i datorn hade påverkats. Han bytte nätaggregat och allt funkade De skickar tillbaka datorn idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev det ett EVGA G2 nu istället?

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Blev det ett EVGA G2 nu istället?

Nepp
Han övertyga mig om att detta bara handlade
om ett fabrikatsfel och att det annars funkar bra.
Jag har 2 års garanti så jag är inte speciellt orolig.

Förklara för honom att ja hittat mkt dåliga reviews på nätet men han menade att folk skriver mer när nått e skit än när något e bra

Vi får se hur länge detta nätagg klarar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merg93:

Nepp
Han övertyga mig om att detta bara handlade
om ett fabrikatsfel och att det annars funkar bra.
Jag har 2 års garanti så jag är inte speciellt orolig.

Förklara för honom att ja hittat mkt dåliga reviews på nätet men han menade att folk skriver mer när nått e skit än när något e bra

Vi får se hur länge detta nätagg klarar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, Väldigt många som vet vad de pratar om, och är högutbildade på elktroteknikområdet, har uppfattningen att Corsair CX-serien är det sämsta av skräp som man kan bygga som fortfarande får jobbet gjort.

http://www.hardocp.com/article/2015/01/21/corsair_cx750_750w_...

Citat:

...Now, since this unit failed Test #4 and the Torture Test for reasons other than a poorly designed fan controller, this unit manages to be the worst performing 750W power supply we have seen from Corsair and that includes the RM750!

Det fick en Fail badge of shame av mer än ett skäl.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Ja, Väldigt många som vet vad de pratar om, och är högutbildade på elktroteknikområdet, har uppfattningen att Corsair CX-serien är det sämsta av skräp som man kan bygga som fortfarande får jobbet gjort.

http://www.hardocp.com/article/2015/01/21/corsair_cx750_750w_...

Det fick en Fail badge of shame av mer än ett skäl.

Mitt är ett cx750"m" om det gör en skillnad?
Iaf, förstår inte riktigt varför dom inte bara säger som det är? ok de vill sälja sina saker men jag har 2 års garanti, det enda som händer är att ja skickar tillbaka det igen o de får mer att göra... dom förlorar mer på detta än jag då de måste ge mig nya komponenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Merg93: dom förlorar ingenting på det, och de har säkert ett avtal med någon leverantör som säger allt eller inget ur vårat sortiment. i just detta fallet kan de hävda Dead on arrival, och kräva ersättning för defekt produkt snarare än något som gått sönder.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Har fått hem datorn nu. Den startar och mår bra än så länge.
Dom har bytt ut nätaggregatet men inte skickat med ny strömkabel så ja sitter här med den skadade kabeln... Chattade precis med deras support och de kommer skicka med en ny direkt så de är väl positivt...

Vi får se om datorn överlever mer än 1 vecka denna gång.