Hej alla rara, är ute efter ett surround system till tv:n m.m.

Permalänk

Hej alla rara, är ute efter ett surround system till tv:n m.m.

Hej jag tänkte köpa ett surroundsystem till tv:n. Det är så att jag vill även kunna spela xbox one och ps4:a med surround, och kanske koppla datorn till tv:n och även få surround system till den.

Då jag är väldigt okunnig och inte behöver nått värsting så tänkte jag lägga ut ca max 7k, då jag lär bli nöjd ändå eftersom att jag bara hit tills haft ljud från tv.

Då är min fråga jag funderar på den här
https://www.hifiklubben.se/tv-och-hemmabio/hemmabio-anlaggning/denon-avr-x520bt--argon-junior-40-hemmabioanlaggning/
Är det något att ha? som sagt vill inte ha nå svin seriöst. Men tänkte till film och spelande, och kan man som sagt köra alla dem här sakerna och även koppla datorn och köra film från en stationär och få surround ljud?

Sen står det även att det är inbyggd blåtand, som gör det möjligt att strömma musik?
Sen står det även så här: På äkta hemmabiomanér kan AVR-X520 BT med sina 5 HDMI-portar dra ihop t.ex. din Blu-ray-spelare, PlayStation och videokamera i en enda box och sedan skicka bilden vidare till TV:n i en enda kabel och ljudet till din surrounduppsättning.

Vad menar dem med det? Kan jag inte köpa 3 bra hdmi kablar och sen köra t.ex. hdmi kabel från xbox:et till "förstärkaren" och sen från förstärkaren till tv:n? Eller funkar det inte så? Jo höll på att glömma jag har en ny panasonic som är 4K, jag ser att vissa förstärkare har så att det går att spela upp i 4K.

Mvh Kim J

Förtydliga
Permalänk
Medlem

Det där är oläsbart..

om du vill att fler ska läsa får du nog redigera ditt inlägg!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Vart det bättre nu? Ber om ursäkt om det blev gormigt först.

Permalänk
Hjälpsam

Om du har Audio ut på din TV får du andra möjligheter och behöver inte en fet multireciever utan bara ett just 5.1 som du kan koppla in till TV'ns audion ut.

I övrigt är jag ganska okunnig på ljud.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Jaha hur vet man om man har det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimjonsson:

Jaha hur vet man om man har det?

Skickades från m.sweclockers.com

citera @fluf så får du säkerligen svar annars ser han inte att du ställt en fråga.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Gå in på närmsta Hi-Fi klubben och lyssna. Då kan de även svara på alla dina frågor.
Det är ett väldigt prisvärt paket.

En receiver fungerar som så att du drar HDMI-kabel från alla dina prylar in i receivern, och sedan en HDMI-kabel mellan receiver och TV.

Den klarar av senaste UHD/4K-standarden.

Och ja, bluetooth innebär att du kan köra musik trådlöst från t.ex. mobil.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H