Litet irritationsmoment med 3 skärmar och R9 280X

Permalänk
Medlem

Litet irritationsmoment med 3 skärmar och R9 280X

På stationära kör jag ett Asus Radeon R9 280X DirectCU II Top HDMI DP 2xDVI 3GB med 2 skärmar och en TV inkopplad. För att kunna köra alla displayer samtidigt var jag tvungen att koppla en till DVIn, en till HDMIn och en till DPn. Den primära skärmen är kopplad via en passiv adapter HDMI(till DVI)->DP. Den sekundära skärmen är kopplad direkt till DVI->DVI, och TVn är kopplad direkt till HDMI->HDMI.

Nu till min fråga och roten till min frustration: när alla skärmar är fysiskt inkopplade så kommer den primära signalen från HDMI (dvs till TVn) under boot, och den sekundära till DVIn, för att sedan när windows laddats så övergår den primära signalen till DPn (main-skärmen).
Jag skulle vilja ändra så att signalen också under boot skickas till DPn, vilket den gör om inte TVn är inkopplad till HDMIn. Nån som vet hur jag ska göra?

Har kollat alla inställningar jag kan komma på i windows och i Catalyst, men hittar inget som hjälper. Antar att det är nått i grafikkortets bios som måste ändras?

Nån som har en aning?

Visa signatur

Stationära:Chassi:Cooler Master ATCS 840|Moderkort:ASUS P6X58D Premium|CPU:Intel Core i7 920@4.0 GHz|Kylning:Corsair H80+2xNoctua NF-S12B FLX 120mm|Ram:Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3x2GB+3x4GB@9-9-9-24|SSD: Crucial MX100@512GB|Grafikkort:Asus Radeon R9 280X DCII_TOP/3GB|Nätagg: Corsair HX 850W PSU|Tillbehör: Corsair VengeanceK70MX Brown |Skärm: LG 24"+ViewSonic 19"|Laptop:UX32VD-R4002H|Telefon:SonyZ3c