Åtkomst till alla filer på HDD?

Permalänk
Medlem

Åtkomst till alla filer på HDD?

Hej!

Jag köpte en Samsung EVO 850 500GB igår och beställde en WD Red Pro 3TB.

Jag har en Hitachi 1.5TB och jag kan komma åt lite filer genom Program Files och sånt men jag vill kunna komma åt alla filer.
Jag tänkte om jag kan ha OS på SSD men alla filer på min HDD? Kommer det funka och om det gör de, hur? Har en cloning kit så jag ska lägga alla mina filer från min gamla HDD till min nya men såklart, man vill ju ha åtkomst åt sin filer.

Tack.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem

@xPubHD:

Man kan högerklicka på den andra hårddisken, eller enskilda mappar som man vill ha åtkomst till även om de hört till det gamla systemet efter en kloning t.ex.

Sen går man in i fliken säkerhet och klickar på avancerat och ändrar ägare till nuvarande användare istället för den gamla som brukar stå som "S-2-e-r-3-2-1-4" eller liknande kombination av siffror och bokstäver

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX