Snabbtitt: Valve Steam Controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Det är svårt att använda gyrot för att styra en hastighet. Då måste man ju hålla kontrollen helt stilla och inte råka vinkla den lite, för då börjar man glida iväg. I Cities: Skylines flyttar jag kameran med den analoga spaken, det fungerar toppen.

men jag tänker att man har en fast hastighet. som med musen
typ att man måste vinkla kontollern 30 grader eller dylikt för att det ska hända något. typ småscrolla genom att bara vrida till. gyrot borde kunna låsas eller resettas så att man kan ställa in origo den ska gå de godtyckliga graderna från.
jag tänker detta för att kunna frigöra fingrar till annat. annars så kan man ju köra med centered view (heter det så?) men inte så kul förstås

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

@Emrik: Det fungerade! Det går att köra gyrot (eller egentligen accelerometern i detta fall) som ett styrkors där man helt enkelt väljer vilka knappar som ska skickas i varje riktning. I mitt fall var det WASD, men det går som sagt att välja fritt. Med det sagt har jag nog hellre gyrot som extra mus faktiskt.

Permalänk
Avstängd

Provade Just Cause 3 med Steamkontroller och fick upp både Steam tangentbord med någon knappp och spelet slutade svara på kontrollen, tills spelet slutade svara alls.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag vet att det här är en gammal tråd men är ändå nyfiken på om någon fortfarande använder den här kontrollern eller om det finns bättre.

Har märkt när jag kört Farming Simulator 17 att en av de analoga spakarna på min gamla Logitech Dual Action verkar något glapp och har funderat på något nytt. Och i fall någon tänker fråga så kör jag med mus och tangentbord till det mesta men för att styra kranarna så måste man ha analoga spakar för att inte bli tokig.

Permalänk
Medlem

Efter en del funderande samt att faktiskt kollat på filmen till artikeln så inser jag att det inte är något för mig.