Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peppar2014:

För att du anser att en fps ökning om maximalt 10fps är en motivation att köpa ett strömtörstigare kort.

10 mer FPS kan göra stor skillnad i nya titlar.
+Högre prestanda
+Billigare
+4gb mer Vram (och ingen minnesbugg som 970 lider av)
- Strömtörstigare

Tro mig, hade 970 varit det bättre kortet hade jag rekommenderat det istället. Men det är inte ett prisvärt kort jämfört med 390.
Till TS föreslår jag ett: https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/xfx-ra...
Billigt och bra!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon259415:

10 mer FPS kan göra stor skillnad i nya titlar.
+Högre prestanda
+Billigare
+4gb mer Vram (och ingen minnesbugg som 970 lider av)
- Strömtörstigare

Tro mig, hade 970 varit det bättre kortet hade jag rekommenderat det istället. Men det är inte ett prisvärt kort jämfört med 390.
Till TS föreslår jag ett: https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/xfx-ra...
Billigt och bra!

Fortfarande så presterar AMD 390 serien bäst i 4K upplösning, allting där under är bara till nackdel för AMD kortet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peppar2014:

Fortfarande så presterar AMD 390 serien bäst i 4K upplösning, allting där under är bara till nackdel för AMD kortet.

Fast nu har jag länkat 4 olika källor som pekar på att 390 presterar bättre än 970 i 1080p i majoriteten av spel, och drar dessutom iväg lite extra i högre upplösningar. Vad du skriver baseras bara på ditt egna påstående och är inte trovärdigt utan någon slags källa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon259415:

Fast nu har jag länkat 4 olika källor som pekar på att 390 presterar bättre än 970 i 1080p i majoriteten av spel, och drar dessutom iväg lite extra i högre upplösningar. Vad du skriver baseras bara på ditt egna påstående och är inte trovärdigt utan någon slags källa.

Du tänker på dina youtube länkar? Vill du kalla det källa så är det upp till dig. Jag utgår ifrån de tester jag läst här på Sweclockers, vilket jag tror mer på än någon attention wh*re tänd tomte som lägger upp filmer på youtube för att få likes.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peppar2014:

Du tänker på dina youtube länkar? Vill du kalla det källa så är det upp till dig. Jag utgår ifrån de tester jag läst här på Sweclockers, vilket jag tror mer på än någon attention wh*re tänd tomte som lägger upp filmer på youtube för att få likes.

Oj, här var vi arga! Och du kallar mig för fanboy? Har du ens kollat vad jag länkat?
Dina argument håller inte eftersom du inte kan hänvisa till något. Jag har förövrigt källhänvisat till SweClockers också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon259415:

Oj, här var vi arga! Och du kallar mig för fanboy? Har du ens kollat vad jag länkat?
Dina argument håller inte eftersom du inte kan hänvisa till något. Jag har förövrigt källhänvisat till SweClockers också.

Absolut inte, jag är bara trött på ditt tråkiga argument.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Det var mycket tjafs här inne... 390(x) presterar lite bättre än 970 enligt Sweclockers prestandaindex i alla upplösningar. TS kan först ta och ignorera fanboys, därefter titta på siffrorna, och slutligen titta på prisjakt och köpa det som ger mest prestanda för pengarna.

Snabbt sökning visar att 390 är någon hundralapp billigare i allmänhet så det verkar vara det självklara valet som det ser ut idag, men priserna justeras hela tiden.

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150