Såg något intressant idag [SPOILERS]

Permalänk
Hjälpsam

Såg något intressant idag [SPOILERS]

Vill minnas att det fanns UFOn i tidigare spel, hittade dem aldrig dock.

När jag såg denna jäkeln gjorde jag en snabb googling för att bekräfta att de fanns i Fallout 4 med, och det gjorde det. Däremot vägrar jag läsa guiden på hur man hittar den.

Hörde motorljudet från den, tittade upp och efter den försvunnit ur synhåll hörde jag en dov smäll.

Jag såg den här, och de flög i denna riktningen.

Var vid Med-Tek Research och flög i närapå rak linje mot Cambridge Police Station.

Dold text

Finns säker guider där ute om hur man hittar vad, men för er som vill leta lite själva och "hört ett rykte om".

Happy hunting!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Gillar titeln på denna tråd

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Schysst spoiler samtidigt som du döljer positionen på skiten.
Smart grabb....

Permalänk
Medlem

Trodde jag kommit till flashback eller något tills jag märkte att det var i ett spel X)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fluf:

Vill minnas att det fanns UFOn i tidigare spel, hittade dem aldrig dock.

I 3:an fanns det ett helt DLC som utspelade sig på ett UFO/moderskepp ute i rymden ovanför jorden, Mothership Zeta där det fanns lite allt möjligt spännande att utforska.

Har svårt att se hur Fallout 4 skulle kunna toppa sådant nu i dagsläget, men i framtida DLC expansioner javisst.

Permalänk
Medlem

Det är ett ganska roligt event.

Det kan hända på flera ställen på kartan och kan krascha på fler ställen också. Så det är inte alltid samma ställe.

Spoiler nedan:

Mitt UFO kraschade nära Vault 81, det är här man hittar vapnet Alien Blaster, följ bara det gröna blodspåret så kommer du hitta en utomjording. Ett ok vapen som använder special ammo men kan moddas att köra på Energy cells om du har tillräckligt hög science och en arbetsbänk för vapen.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Hittade vad jag tror är ett kraschat ufo... minns inte i vilket tidigare spel det var, men där hittade man ju en alien-puffra. Här vart det tomt värre

Dold text
Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Hittade vad jag tror är ett kraschat ufo... minns inte i vilket tidigare spel det var, men där hittade man ju en alien-puffra. Här vart det tomt värre

http://i.imgur.com/AOWT136.jpg

Dold text

Du ska kunna hitta ett blodspår runt vraket, som leder till en grotta i närheten, som den överlevande alien har gömt sig i.

Dold text
Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Moderator
Forumledare

*dolt en del bakom spoilertaggar*

Tänk gärna på att varna för spoilers så man inte förstör andras upplevelse

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har själv haft dem flyga, krascha och hittat dens site och "händelse efter".

Är en go sak, men de kunde gjort den lite mer av det tycker jag.
Ska inte förstöra det dock, så leta på så hittar ni det

Permalänk

Det är en rerun på en random encounter från Fallout 2. Riktigt rolig och Alien Blaster fanns givetvis med där också.

Ännu roligare i tvåan blir det av att ihop med Alien Blaster på ett av utomjordingarnas lik så ligger ett inramat porträtt föreställande Elvis Presley.

Permalänk

Måste varit en jävla smäll att köra in i det trädet!