Redigera alla wordpress "posts" manuellt

Permalänk

Redigera alla wordpress "posts" manuellt

Jag är ganska ny till webbutveckling men kan i alla fall grunderna i PHP, html och CSS. Nu har jag börjat att testa på lite Wordpress. Jag har stöt på ett problem när jag lägger till en ny "post". Alla posts jag skapar inkluderar en "gilla-knapp" och ytterligare lite saker jag skulle vilja bli av med. Min fråga är ifall det finns något sätt att hitta dokumentet där "layouten" för alla posts är skriven. Har ni några tips?

Permalänk
Medlem

Kolla i temat du använder, brukar finnas såna val där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel, så går det att visa och dölja element på webbsidan, genom stilmallen. Du kan ändra den även om du inte har laddat hem källkoden och överfört till ett eget domän. Leta efter det element som du vill ta bort, genom att öppna DevTools i Google Chrome (förklaring). Även Firefox har tillgång till utvecklingspanelen, eller vad den nu igen heter. När du väl har hittat de rätta elementen, söker du efter dem i stilmallen och skriver in display: none;, så försvinner de från dina inlägg.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

@Agile:
glömde nämna det men hittade inga såna allternativ

Permalänk

@Airikr:
Blind jag är... Hittade det, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Stilmallen ska gå att nå genom kontrollpanelen för ditt Wordpress-konto. Den ska inte heta mer än "stylesheet" eller något liknande. Jag kan kolla på mitt Wordpress-konto lite senare, om du inte hittar den.

Uppdatering
Suveränt att du hittade den! Och varsågod ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.