Permalänk

Curved skärm som sekundär monitor

Tjenare! 3 dar kvar till BF och då är det dags för en sekundär skärm! Har kollat på många olika, men kom på att en curved skärm skulle vara kul att testa! Dock vill jag inte byta ut min 144hz som primär skärm, så undrar om det bli konstigt att inte ha en curved skärm framför mig?

Kanske inte värt att göra en tråd, men vill bara veta om nån själv kör curved vid sidan om och vad denne tycker om det!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sten sax påse:

Tjenare! 3 dar kvar till BF och då är det dags för en sekundär skärm! Har kollat på många olika, men kom på att en curved skärm skulle vara kul att testa! Dock vill jag inte byta ut min 144hz som primär skärm, så undrar om det bli konstigt att inte ha en curved skärm framför mig?

Kanske inte värt att göra en tråd, men vill bara veta om nån själv kör curved vid sidan om och vad denne tycker om det!

Är det inte så att välvda skärmar går hand i hand med 21:9 formatet? Det skulle ju vara väldigt lustigt att ha en 21:9 skärm vid sidan om sig. Du kommer behöva vrida skallen ett kvarts varv för att se vad du gör.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |