Box eller kort i Tvn, till Tvkanaler vilka fördelar nackdelar

Permalänk

Box eller kort i Tvn, till Tvkanaler vilka fördelar nackdelar

Då jag snart skall flytta till en lägenhet där jag kommer att behöva ha en leverantör av Tv kanaler, och då jag aldrig haft detta innan den tid jag bott i sverige, då det alltid innan funnits kanaler i hyran, skall jag nu inhandla det själv.

Förutom leverantören och att jag kommer behöva detta till 2-3 tv apparater, så kan man välja att ha en box, eller en modul som man sätter in direkt i TVn.

Då "spela in", inte är något jag kommer att använda mig utav, undrar jag om det finns andra fördelar nackdelar, förutom de jag själv kan tänka mig då jag säkert kommer välja kortmodulen. av nedanstående annledningar

Mindre sladdar
samma "remote"som till Tvn

När man tänker mottagnings kvalité o liknande, är det då någon skillnad på att ha box eller modul??
eller är det skit samma?

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsat på en streamingtjänst istället, så man själv kan välja när och vad man vill se.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inga skillnader förutom handhavandet och strömförbrukningen, saknar du inte nån funktion som boxen ger så kör på tvn så sänker du strömförbrukningen och slipper lite kablage förutom boxen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Fördelen med att använda tevens inbyggda box är främst smidighet. Du slipper en extra låda och en extra fjärr att hålla reda på och den inbyggda boxen brukar ju vara hyfsat integrerad med tevens övriga menyer och så. En extern box däremot brukar kunna ha lite mer funktioner beroende på modell och så. Med flera apparater behöver du dock flera boxar eller moduler.

Dock håller jag med mattoys om att streamingtjänster funkar typ lika bra som traditionella kanaler nuförtiden. Jag har inte haft några kanaler på några år nu och det funkar bra. SVT-Play, Hulu och Netflix täcker det mesta av mina TV-behov och jag slipper betala TV-licens. Ställer lite högre krav på en som tittare dock, man kan inte riktigt zappa runt tills man hittar något bra liksom utan man måste aktivt välja att se på något. Det gör lätt att ens tittande blir lite mer homogent då man inte råkar zappa förbi och fastna för något skit man inte hade valt och så, men det kanske inte är så negativt heller.