Permalänk

Star Citizen - Grafikkort

Tjena allihopa! Jag tänkte göra denna tråden då black friday kommer om någon dag eller så nu. Jag planerar att köpa en monster dator för cirka 20 000 någon gång nästa år, helst någon gång lite innan Star Citizen släpps. Dock så har jag lite av en svag dator just nu och om jag väntar så länge så kommer jag missa hela alphan och betan vilket jag skulle verkligen tycka är synd då jag ser stort fram emot att ha kul med spelet innan det släpps och när det väl släpps så ska jag redan vara näst intill bäst!

Saken är då att min nuvarande dator klarar knappt av att starta spelet utan att krasha (Kan delvis bero på behov av ominstallation, då den är långsam och sannolikt fylld med virus). Jag tror/tycker att jag har en väldig bra processor/CPU som borde klara sig fint genom året. Dock så är mitt grafikkort cirka 4 år gammalt nu (om inte mer).

Här är nudagens spec :

Windows 7-64bit.
AMD Radeon 6950HD 2GB
Intel core 5 4670k
8GB RAM
550W nätaggrigat

Tror inte jag missade något?

Nu är det då så att black friday kommer om någon dag eller så och jag hoppas starkt på att hitta ett bra pris på ett starkt grafikkort som kan klara spelet i ett år tills jag köper en monster dator. Problemet är då det att jag vill inte lägg 4000 på ett grafikkort som jag endast kommer ha i kanske mindre än ett år. Jag kommer leta efter ett grafikkort som ligger runt 2000-3000 kronor (jag KAN gå högre om det verkligen krävs).

Nu vet jag att det inte finns några system specifikationer för spelet ännu. Så jag förstår självklart att alla förslag kommer vara teoretiska. Men jag vill i alla falll inte behöva oroa mig över att få 20-30 fps när jag spelar. Dock än en gång så förstår jag att spelet är inte optimiserat ännu. Och såvitt jag vet så får till och med med GTX 980 fps drops till 40-50 ibland, men körs för det mesta smidigt.

Vad är min fråga?

Varesig dessa grafikkort du kommer nämna kommer eller inte kommer vara på rea är ju omöjligt att veta. Men I varje fall så vill jag väldigt gärna veta vilket grafikkort borde leva upp till mina förväntningar och vilket/vilka grafikkort jag ska hålla ett öga ute efter!

Kom ihåg att jag har inget krav av att kunna spela spelet på högsta grafik ännu (det kommer sen). Jag vill endast kunna spela spelet på low/medium med acceptabelt FPS (50-60 helst). Vilket grafikkort TROR ni är ett bäst val för någon som helst inte vill lägga 4000 kronor på ett top-notch grafikkort? Vill alltså ha ett TEMPORÄRT grafikkort som klarar spelet utan några för drastiska bekymmer!

Jag tackar STORT för eran tid om ni läst allt detta!

Permalänk
Medlem

Tja, sikta på ett gtx 970/r9 390 så behöver det inte kosta skjortan. Jag tycker det är onödigt att köpa nåt bättre innan spelet verkligen kommer ut (om det kommer ut).

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Hedersmedlem

Samt vänta till black friday.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)