SSD som inte botar windows

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

SSD som inte botar windows

Hej jag formaterade om min dator igår från windows 10 till 8.1 och sen uppgraderade jag till 10an och det är ju på en SSD som jag har mitt OS på men ibland när jag startar datorn så står det att datorn inte hittar något att bota upp, så jag går in i bios och ser att min Intel SSD är prio 1 på bot listan. så jag rebotar datorn samma sak så jag blev less och stängde av datorn stoppade in ett usb med Windows 8.1 på och startade datorn och innan jag han trycka på något så botade datorn upp sig som det ska .-. jag tänkte är det vanligt med SSD att blir så här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av ChrisA:

Hej jag formaterade om min dator igår från windows 10 till 8.1 och sen uppgraderade jag till 10an och det är ju på en SSD som jag har mitt OS på men ibland när jag startar datorn så står det att datorn inte hittar något att bota upp, så jag går in i bios och ser att min Intel SSD är prio 1 på bot listan. så jag rebotar datorn samma sak så jag blev less och stängde av datorn stoppade in ett usb med Windows 8.1 på och startade datorn och innan jag han trycka på något så botade datorn upp sig som det ska .-. jag tänkte är det vanligt med SSD att blir så här?

Nej det är inte vanligt.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Bra gaming VOIP: Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av ChrisA:

Inget jag har märkt av direkt, men du hade bara SSD disken inkopplad när du installerade ditt OS? samt ställt in rätt läge i BIOS till AHCI.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 660|Corsair DDR4 2x8GB|520GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|Iphone SE 64GB|HTPC|Raspberry Pi B+/3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014
Skrivet av bärplockaren:

Inget jag har märkt av direkt, men du hade bara SSD disken inkopplad när du installerade ditt OS? samt ställt in rätt läge i BIOS till AHCI.

nä hade en helt vanlig 2TB inne också men tömde den och gjorde två partioner av den, kanske borde tillägga att det hände innan jag formaterade om den också det var därför jag formaterade om den från början :/

Men det är i bios under CPU att det är något som ska ha 3,3Volt men den är röd och har aldrig varit det förr men det kanske inte har med det här att göra :/

http://imgur.com/GHpK2X3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av ChrisA:

nä hade en helt vanlig 2TB inne också men tömde den och gjorde två partioner av den, kanske borde tillägga att det hände innan jag formaterade om den också det var därför jag formaterade om den från början :/

Men det är i bios under CPU att det är något som ska ha 3,3Volt men den är röd och har aldrig varit det förr men det kanske inte har med det här att göra :/

http://imgur.com/GHpK2X3

Enligt bilden så är ditt nätagg kasst. Vilket har du?
Det där är verkligen inte OK, alla spänningar såg ut att vara för låga.
Antingen för svagt nätagg eller för gammalt och på G att ge upp.

Chassi: FD Define R5 - Mobo: Asus Z97-A - CPU: Core i7 4790K - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: EVGA GTX980Ti ACX 2.0+ SC+ - Minne: 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz CL9
Lagring: Intel 520 SSD 180GB, Seagate 2TB - Ljud: Asus Xonar DG
Nätagg: FD Integra M 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014
Skrivet av Kimpur:

Enligt bilden så är ditt nätagg kasst. Vilket har du?
Det där är verkligen inte OK, alla spänningar såg ut att vara för låga.
Antingen för svagt nätagg eller för gammalt och på G att ge upp.

750W okej aa det är några år nu :/ bra då vet jag de i alla fall ^^ tack :3