Köpråd 55" tv runt 7k nu på black friday.

Permalänk

Köpråd 55" tv runt 7k nu på black friday.

Tänkte jag skulle ta och köpa en tv nu under black friday. Sitter på en gammal 40" på 5 meters avstånd som känns lite liten helt enkelt

Tänker mig 55" och gärna under 7.000 kronor. Jag misstänker att man kommer kunna hitta något vettig på Black Friday. Med den budgeten, finns det några självklara val? Misstänker att 4k än så länge bara är en försäljningspryl, och man får kanske tumma på andra saker om man får 4k för 7.000 kronor? (tänker främst på LG 55UF675V t.ex.) Främst är det film som gäller, och eventuellt lite spel.

Är LG'n med 4k nåt att ha, finns det bättre alternativ, eller ska jag rent av skippa ultra-HD och ta en full-HD istället? Vilka "självklara" val finns det då?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

På mellandagsrean var denna nere på 8000kr vet inte hur den går ner nu.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2585287

Men den är bland de snabbare för spel iaf!

Permalänk
Medlem

@Vintervilan Går i samma tankar som dig fast i en annan prisklass, men råka snubbla över LG 55UF840V som blir rätt så sköt pris på imorgon under Black friday. Har själv ingen koll på huruvida den är bra eller ej men det hoppas jag kunna få svar på här. Om den står sig mot Samsungs 8-Serie i 15k klassen så känns det som ett givet köp för mig.

Permalänk

Gick i tankarna på KDL55W805CBAEP VS LGn du länkat med. Men jag blir lite lur på elgiganten.. Ser inte att TVn (LG) i fråga sålts någon annanstans, kan inte hitta någon info alls. O då funderar jag på om deras tidigare pris på 15 000kr ens varit rimligt till att börja med?

En annan fråga, Makaveli1. Prisjaktlänken du postade, så heter sony TVn bara "KDL55W805C", medan den webhallen säljer heter KDL55W805CBAEP. Vad indikerar dom där sista bokstäverna?