NZXT H440W Silent Ultra New Edition

Permalänk
Medlem

NZXT H440W Silent Ultra New Edition

Jag hittar inget info om just den nya versionen av NZXT H440W Silent Ultra New Edition har dammfilter i toppen. Någon som vet? Kan man fixa dammfilter på annat sätt till toppen på chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Jag hittar inget info om just den nya versionen av NZXT H440W Silent Ultra New Edition har dammfilter i toppen. Någon som vet? Kan man fixa dammfilter på annat sätt till toppen på chassit?

Nej det är de inte.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Brukar man inte generellt köra utblås i topppen? Då är inte behovet så stor.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RRoxen:

Nej det är de inte.

Kan man köpa dammfilter på annat håll? Dammfiltret som finns i fronten borde passa även toppen då det är 3x120mm fläktplatser på båda. Hittar inget reservdelar för dammfilter på deras sida heller. Vilket miss från NZXT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Kan man köpa dammfilter på annat håll? Dammfiltret som finns i fronten borde passa även toppen då det är 3x120mm fläktplatser på båda. Hittar inget reservdelar för dammfilter på deras sida heller. Vilket miss miss från NZXT.

Faktiskt, jag har ingen bra erfarenhet av det chassit beställde hem det.
Tyckte det såg snyggt och och så men installerade allt sen paja modekort (kortslutning) så var väl mest mitt egna fel men blev förbannad och skicka tillbaka det ist.
Men du borde kunna fixa eget dammfilter på toppen, bara man är lite händig dock så är det som ett "lock" över fläktarna som jag inte gillade blev sämre "luftflöde"
Men det ser otroligt bra ut.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Brukar man inte generellt köra utblås i topppen? Då är inte behovet så stor.

Om man kör radiator i toppen så kanske man vill köra som insug. Tror inte temperatur skillnaden är så mycket men man borde ha möjligheten att ha ett filter där också alternativt stänga toppen helt som i FD R4/5.

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett snabbt svar nu inför Black Friday. Jag undrar om man kan placera en Corsair H80i eller H80i GT i fronten på NZXT H440W Silent Ultra New Edition?

Permalänk
Medlem

NZXT ska ha väl även uppgraderat fan hubben till PWM. Alla fläktar kopplas till hubben sen från hubben till moderkortet. Är det något speciell programvara från NZXT som man hanterar fläktarna med eller måste man ladda ned programvara från moderkortstillverkaren alternativt ställa in via BIOS?

Permalänk
Medlem

Jag skulle behöva tips på att täcka helt och hållet för platserna för de 3 120mm fläktplatserna som finns ovan på chassit? Jag tänkte att man kanske kan använda ljuddämpat material så stänger man även ute ljud också. Jag vet dock inte hur man skulle kunna fästa det och kunna ta bort det enkelt ifall man ångrar sig i framtiden. Var kan man köpa ljuddämpat material?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Jag skulle behöva tips på att täcka helt och hållet för platserna för de 3 120mm fläktplatserna som finns ovan på chassit? Jag tänkte att man kanske kan använda ljuddämpat material så stänger man även ute ljud också. Jag vet dock inte hur man skulle kunna fästa det och kunna ta bort det enkelt ifall man ångrar sig i framtiden. Var kan man köpa ljuddämpat material?

Nu har jag ingen aning om detta passar i ditt NZXT men det kanske är en början iaf. http://www.inet.se/produkt/6901705/ljuddampningskit-for-midit...

Trodde faktiskt att toppen av chassit redan var ljuddämpat men tydligen inte då.

Angående fläktfilter så har Inet också något sådant (http://www.inet.se/produkt/6990040/inet-flaktfilter-140mm-sva...) men du kanske vill ha något magnetiskt och Silverstone är då ett bra val.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nu har jag ingen aning om detta passar i ditt NZXT men det kanske är en början iaf. http://www.inet.se/produkt/6901705/ljuddampningskit-for-midit...

Trodde faktiskt att toppen av chassit redan var ljuddämpat men tydligen inte då.

Angående fläktfilter så har Inet också något sådant (http://www.inet.se/produkt/6990040/inet-flaktfilter-140mm-sva...) men du kanske vill ha något magnetiskt och Silverstone är då ett bra val.

Perfekt. Tack