Fixa trasig touch samt skärm, ev. mobiltips!

Permalänk
Medlem

Fixa trasig touch samt skärm, ev. mobiltips!

Hej,

Häromdagen så tappade jag min kära lg g2 i marken vilket resulterade massa sprickor samt en oresponsiv touch (till viss del). Den funkade bra precis efter att den blivit tappad, men förlorade förmågan att känna av mina fingrar snabbt därefter. Eftersom jag inte har någon större erfarenhet med att byta skärm/fixa touchen (om det ens går..) så vänder jag mig till er kunniga. Skulle gärna vilja veta hur man gör, om det går, eller om det ens är värt att försöka.

Annars tar jag gärna tips på vad det finns för alternativ att kika på. Helst en android lur, och gärna något annat än samsung, men det ska väl gå det också om det blir nöd. Gärna något som går att hitta begagnat också, då jag är något av en fattig student :^)

Tack för all hjälp på förhand!

MVH Andreas

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus B450i Strix | Trident Z Neo 3600mhz cl16 | EVGA 3080 | Lian Li TU150 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pumpkill:

Hej,

Häromdagen så tappade jag min kära lg g2 i marken vilket resulterade massa sprickor samt en oresponsiv touch (till viss del). Den funkade bra precis efter att den blivit tappad, men förlorade förmågan att känna av mina fingrar snabbt därefter. Eftersom jag inte har någon större erfarenhet med att byta skärm/fixa touchen (om det ens går..) så vänder jag mig till er kunniga. Skulle gärna vilja veta hur man gör, om det går, eller om det ens är värt att försöka.

Annars tar jag gärna tips på vad det finns för alternativ att kika på. Helst en android lur, och gärna något annat än samsung, men det ska väl gå det också om det blir nöd. Gärna något som går att hitta begagnat också, då jag är något av en fattig student :^)

Tack för all hjälp på förhand!

MVH Andreas

Låter som att digitizern har dött! Haft samma fel med en Nexus 5 som jag då bytte skärm på, vilket var väldigt enkelt Sök efter "LG G2 screen" på Ebay så ska du se att du hittar ny skärm + digitizer. Sedan får du kika på iFixit för hur man gör (Kan inte klistra in länkar här på swec via mobilen, av någon anledning)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Hade inte heller erfarenhet av att byta skärm men det är relativt enkelt. Sök på lg g2 display på eBay och följ anvisningar på YouTube eller liknande så kommer det gå galant