Windows 10 problem med utforskaren

Permalänk
Medlem

Windows 10 problem med utforskaren

Hej! Uppdaterade precis till W10 (Hade w7 innan) och nu när jag ska öppna utforskaren så kommer ikonen att det laddar vid musen och sen blinkar det till i skärmen, inget mer händer. Det är som att den utforkskaren startar om sig själv varje gång jag klicker på ikonen eller i startmenyn. Lite jobbigt att jag inte kommer åt filer på datorn... Har kollat runt på nätet och testat lösningar men inget funkar. Något som haft samma problem?

Permalänk
Medlem

Nej, har inte haft samma problem... men har du kollat vad det står i loggboken om problemet? Om du får fram källa och eventid så kan jag hjälpa dig leta lite. (Om det nu inte bara är så att du vill diskutera detta fram och tillbaks med någon annan som har haft samma problem)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Inaktiv

Har du prövat följande?

1. Komma åt utforskaren via kontrollpanelen
2. Avaktiverat Microsoft Sign in och UsoSvc services

Hittade dessa två eventuella lösningarna här:
http://superuser.com/questions/954869/windows-10-file-explore...

Permalänk
Medlem

Om du hade ett antivirusprogram installerat när uppgraderingen började kan du behöva avinstallera det, köra tillverkarens särskilda removal/uninstall tool och starta om datorn innan du testar att problemet är borta och i så fall installerar antivirusprogrammet på nytt.

Särskilt Norton är känt för att orsaka blinkningar.
Avinstallation kan behöva göras i felsäkert läge och man kan komma dit via avstängning i Aktivitetshanteraren, om inte de vanliga sätten fungerar pga "blinkningarna".