Permalänk
Medlem

CG3100 COM HEM router

Säljer min COM-HEM router då jag ej längre bor i ett com hem-hus.

https://www.comhem.se/kundservice/support/utrustning/netgear-...

Säljes med fördel i Norrköping. Men kan skicka till en kostnad av 75kr (postnord)

Accepterar swish eller kontant.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

MacBook PRO, HP Z620, HP Elite.

Permalänk
Medlem

kabelmodem kan inte bytas hursomhelst, operatören släpper bara in de modem vars MAC-adresser är registrerade i närmaste CMTS och de går i regel inte med på att registrera modem som tillhandahålls via andra vägar än deras egna. Möjligtvis kan du sälja till någon f.d. granne

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

kabelmodem kan inte bytas hursomhelst, operatören släpper bara in de modem vars MAC-adresser är registrerade i närmaste CMTS och de går i regel inte med på att registrera modem som tillhandahålls via andra vägar än deras egna. Möjligtvis kan du sälja till någon f.d. granne

Inga som helst problem att registrera om modem på andra orter, tar bara nån minut extra då CMTS'ns register måste uppdateras

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

kabelmodem kan inte bytas hursomhelst, operatören släpper bara in de modem vars MAC-adresser är registrerade i närmaste CMTS och de går i regel inte med på att registrera modem som tillhandahålls via andra vägar än deras egna. Möjligtvis kan du sälja till någon f.d. granne

Man brukar få ringa kundtjänst, annars fungerar det klockrent.

Permalänk
Skrivet av Robin_91:

Säljer min COM-HEM router då jag ej längre bor i ett com hem-hus.

https://www.comhem.se/kundservice/support/utrustning/netgear-...

Säljes med fördel i Norrköping. Men kan skicka till en kostnad av 75kr (postnord)

Accepterar swish eller kontant.

Läs hela annonsen här

Bara så du vet . ComHem kan begära routern tillbaka så dom gjorde för mig. Hade en Netgear CG3000 i min förra lägenhet drygt 5-6 år sedan. För ett år sedan fick dom för sig att begära tillbaka den och jag fick betala dryga 1000kr för att jag hade slängt den.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Bara så du vet . ComHem kan begära routern tillbaka så dom gjorde för mig. Hade en Netgear CG3000 i min förra lägenhet drygt 5-6 år sedan. För ett år sedan fick dom för sig att begära tillbaka den och jag fick betala dryga 1000kr för att jag hade slängt den.

Hmmm, konstigt då Comhem själva säger att du kan sälja modemet eftersom du äger det.
CG3100 är ett modem och ingen router enligt Comhem.
https://www.comhem.se/kundservice/support/bredband/kan-jag-sa...

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

Tack för all omtanke. Infon om Mac-adresserna och registreringen hade jag ingen koll på. Routern köpte jag loss mot att jag inte hade någon bindningstid så den "äger" jag. Men som sagt routern är fortfarande till salu

Visa signatur

MacBook PRO, HP Z620, HP Elite.