Hjälp med OC för Nvidia GTX970

Permalänk
Medlem

Hjälp med OC för Nvidia GTX970

Tjena,
byggde nyss en ny burk och är otroligt nöjd men skulle vilja dra upp GPUn något om det kan ge mig någon märkbar effekt i spel.

Sitter nu på ett i5-6600k @ 4.3Ghz och ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC @ 1253 Mhz.

Finns det någon anledning att clocka något av detta för enbart spel skull eller ska man köra vidare på detta o se glad ut.

Idle temp på CPU är 27 grader och under spel ca 35-45 grader.
GPU tempen ligger runt 40-55 under spel.

Tacksam för lite hjälp!

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Huruvida det finns någon anledning eller ej avgör du själv, är du nöjd som det är just nu så finns det ingen anledning att göra något...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

@Naga: vad kan jag förvänta mig att få ut av en klockning på GPU egentligen?
Då jag inte har nått spel som stressar verken cpu eller gpu.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk

Det är bar att ladda ner typ 3dmark och köra firestrike. Men om du inte har något spel som kräver det så verkar det inte som att du behöver överklocka något.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

@mrpaintballer: Jobbar väl vidare på standard clockningen då. Antar att det räcker för tillfället.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Du kan förmodligen klocka upp gpu core 200mhz till utan problem, kanske 300 eller mer om du har tur. Minnet typ 500mhz.

Det kommer ge dig en procentuell fps ökning ungefär motsvarande ökningen i mhz skulle jag tro.

Skickades från m.sweclockers.com