hörlurar kopplat till usb på framsidan av datorn blir knasig när jag stänger av datorn

Permalänk
Medlem

hörlurar kopplat till usb på framsidan av datorn blir knasig när jag stänger av datorn

När jag stänger av datorn och låter mina hörlurar vara ikopplade så blir det ett högt bzzzzzrzrrrrzzrrrr ljud ett elektriskt ljud som om strömmen går rätt igenom datorn och ut i hörlurarna vet inte va de är för några jag har nu men de var samma problem med mitt tidigare par också som gick sönder efter ett tag men någon som vet vad sjutton de är som händer? har datorn ingen spärr för elen eller vad?

en annan fråga också om det går bra, min mammas pc (en riktig skrothög) den är inte så gammal ungefär 1 år men kollar man på aktivitetshanteraren så kör disken på 100% nästan hela tiden. håller den på att krasha fullständigt eller? den kan vara vällldigt långsam också men som sagt det är inte direkt en super dator men ändå den borde väl hålla några år?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14