Klona en hårddisk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2009

Klona en hårddisk.

Jag söker ett program som kan klona en hårddisk, med klona menar jag att jag vill ha allt från hårddisken, vill kunna sätta i den i datorn och det ska gå att starta den med program och allt om det blir fel på disken som för närvarande sitter i den. Skulle även uppskatta om programmet i fråga är gratis.

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 8GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Maj 2006

Om du ska flytta till en Samsung-disk rekommenderar jag starkt "samsung data migration tool". Kan klona systemdisken till en ny disk direkt från Windows, superenkelt.

EDIT: Och det är gratis.

Huvuddator: i5 2500k@5,0GHz | 4x4GB@1600MHz | GTX 980ti@Stock | EK HF på CPU/GPU + 3.140 rad.
Andradator: i7 920@3,2GHz | 3x2GB@1600MHz | GTX 580 @Stock | Vattenblock på CPU/GPU/SB + 2.120 + 3.120 rad.
Server: AMD 3850 @Stock | 2x4GB@1600MHz | ~3,5TB HDD | Fractal Design Kelvin S36
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Skulle rekommendera Clonezilla http://clonezilla.org/.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2009

Jag ska klona en disk på jobbet, kruxet är att jag inte kan stänga av datorn, och vill gärna slippa en omstart, så vill klona till en extern disk. Vet inte vad det är för märke på disken då jag inte hunnit kolla upp det ännu. Det viktiga är att jag får en kopia och en fullt fungerade disk som jag kan sätta i datorn den dagen då disken som sitter i nu ger upp..

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 8GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av mindflow:

Jag ska klona en disk på jobbet, kruxet är att jag inte kan stänga av datorn, och vill gärna slippa en omstart, så vill klona till en extern disk. Vet inte vad det är för märke på disken då jag inte hunnit kolla upp det ännu. Det viktiga är att jag får en kopia och en fullt fungerade disk som jag kan sätta i datorn den dagen då disken som sitter i nu ger upp..

Kommer ej ihåg nu men denna mjukvaran kanske inte kräver en omstart, om det nu är Windows du har som OS och ett Windows kompatibelt filsystem.
http://www.easeus.com/backup-software/tb-free.html