Vista Business OEM på Svenska

Permalänk
Medlem

Vista Business OEM på Svenska

Hej!

Jag har en laptop, med en licens på Vista Business OEM, men inga recovery skivor.. :/
Går det att få tag på en ISO med ovanstående på Svenska?

Alternativt om det går att få MUI på Business-versionen, eftersom jag har en engelsk ISO..

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte tillverkaren några återställningsskivor kvar att sälja? Brukar inte vara så farligt dyrt.

Allt går att få tag på men §7 i forumreglerna utesluter i princip diskussion kring andra källor än Microsoft eller tillverkaren.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilsin:

Hej!

Jag har en laptop, med en licens på Vista Business OEM, men inga recovery skivor.. :/
Går det att få tag på en ISO med ovanstående på Svenska?

Alternativt om det går att få MUI på Business-versionen, eftersom jag har en engelsk ISO..

För att underlätta för oss som vill försöka hjälpa till är det bra om du angen vilket märke det är på din laptop samt vilken modell du har på datorn.

Jag har sök och letat men MS verkar endast har recovery hjälp för Win 10, 8.1 och 7 av det jag hittar.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Har inte tillverkaren några återställningsskivor kvar att sälja? Brukar inte vara så farligt dyrt.

Allt går att få tag på men §7 i forumreglerna utesluter i princip diskussion kring andra källor än Microsoft eller tillverkaren.

Jo, det har dom kanske, men grabben vill nog inte vänta så pass länge

Skrivet av bOfInK3n:

För att underlätta för oss som vill försöka hjälpa till är det bra om du angen vilket märke det är på din laptop samt vilken modell du har på datorn.

Jag har sök och letat men MS verkar endast har recovery hjälp för Win 10, 8.1 och 7 av det jag hittar.

Det är en HP 6910p

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Har en gammal Toshiba med Vista Bus som jag inte använder. Men som ligger som reserv om allt annat går fel, eftersom den ändå inte kan ge mer en möjligen några hundralappar, i bästa fall, vid en försäljning.
Så jag uppdaterar den någon gång då och då. Och har kvar återställningsskivan från Toshiba.

Men har för mig att problemet är att Servicepack 1 och 2 inte längre finns att ladda ned från Windows om man återställer från Toshibas grundåterställning.
Så det går inte att uppdatera till sista versionen om man inte som jag har sparat Service-packarna på en extern hårddisk och hämtar dem därifrån vid en ominstallation - om så skulle behövas.

Permalänk
Skrivet av pjb:

Men har för mig att problemet är att Servicepack 1 och 2 inte längre finns att ladda ned från Windows

Behöver man servicepacken, så hittar man dem enkelt med ett sök på Google.
tex sök 'Vista Service Pack', man får 50 milj träffar och några av de första går till Microsofts nedladdnings sida..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Det var nog det här som jag blandade ihop det med:

"Support for Windows Vista Service Pack 1 (SP1) ended on July 12, 2011."

Det är ju ett tag sedan jag använde datorn.