Funderingar kring följande setup?

Permalänk
Avstängd

Funderingar kring följande setup?

Hejsan! Min systerson ska få/köpa en dator (hans första) till jul och jag är den som ska försöka guida honom rätt! Nu blev det Black Friday rakt av utan min visdom men det känns som priserna faktiskt sänks rejält på vissa varor så jag kastade ihop ett förslag och fick fram följande! Budget är runt 13K inkl allt, mus, tangentbord och högtalare/hörlurar etc. Tror jag fått med det mesta - dock inget strömaggregat

Men är detta bra saker till bra priser eller har jag hamnat snett någonstans? Tacksam för all feedback jag kan få!

Datorn

(varför syns inte bilden?) GAH! Lagt en länk istället då jag har problem med bilden just nu. Ska försöka att fixa det

Tack för allt!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Skrivet av Laxieboy:

Hejsan! Min systerson ska få/köpa en dator (hans första) till jul och jag är den som ska försöka guida honom rätt! Nu blev det Black Friday rakt av utan min visdom men det känns som priserna faktiskt sänks rejält på vissa varor så jag kastade ihop ett förslag och fick fram följande! Budget är runt 13K inkl allt, mus, tangentbord och högtalare/hörlurar etc. Tror jag fått med det mesta - dock inget strömaggregat

Men är detta bra saker till bra priser eller har jag hamnat snett någonstans? Tacksam för all feedback jag kan få!

http://i.imgur.com/2S7qINT.jpg
Datorn

(varför syns inte bilden?) GAH! Lagt en länk istället då jag har problem med bilden just nu. Ska försöka att fixa det

Tack för allt!

DDR4 funkar inte med 1150 moderkort
köp ett EVGA g2 750W för 799kr finns på inet

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

DDR4 funkar inte med 1150 moderkort

Tack ska du ha! Det måste bli DDR3 på minnena då? Men på grafikkorten fungerar DDR5? Just vad som funkar med annat är jag inte helt hemma på då jag inte varit i träsket på ett tag! Och nu inför Black Friday så blev det snabba ryck!

Tack för infon!

//J

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Skrivet av Laxieboy:

Tack ska du ha! Det måste bli DDR3 på minnena då? Men på grafikkorten fungerar DDR5? Just vad som funkar med annat är jag inte helt hemma på då jag inte varit i träsket på ett tag! Och nu inför Black Friday så blev det snabba ryck!

Tack för infon!

//J

grafikkortets minne är nånting helt annan.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

DDR4 funkar inte med 1150 moderkort
köp ett EVGA g2 750W för 799kr finns på inet

Jo, det nätagget blir det nog! Såg det i en annan tråd men thx anyway!

Men vad tror du om monitorn? Den har fått bra reviews tycker jag för det priset och ska han ha ett 970 räcker inte 1920*1080 enligt mig, eller tänker jag fel?

Den delen jag har minst koll på är faktiskt moderkortet! Finns ju många Z97, men räcker detta och levererar det som det ska?

Känns som att grafikkortet och monitorn är de viktigaste delarna till slut för spelupplevelsen!

//J

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Skrivet av Laxieboy:

Jo, det nätagget blir det nog! Såg det i en annan tråd men thx anyway!

Men vad tror du om monitorn? Den har fått bra reviews tycker jag för det priset och ska han ha ett 970 räcker inte 1920*1080 enligt mig, eller tänker jag fel?

Den delen jag har minst koll på är faktiskt moderkortet! Finns ju många Z97, men räcker detta och levererar det som det ska?

Känns som att grafikkortet och monitorn är de viktigaste delarna till slut för spelupplevelsen!

//J

det är ju beroende på vad du ska spela ? så 60hz skärm 2560X1440 ja varför inte, ja har inte så stor erfarenhet av just skärmar.

för 3000kr kan du få ett Sapphire R9 390 8GB Ska du spela ex Fallout4, det kommer säkert HD texturpaket så kan det vara bra ha mycket grafikminne.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644