Permalänk
Medlem

Lågprofilkylare för LGA1151

Hej,

Har just köpt en i5 6400 (box) och undrar över kylaren som följer med. Är det en liten högljudd sak?
Har ett SG02 och det kan inte husera kylare högre än ~8cm. Har en Scythe Shuriken till min FX6300 men även om jag hittar andra monteringsgrejerna som följde med så passar förmodligen ingen LGA1151?

Om svaret på första frågan är "ja" och på den andra "nej, så är det, passar inte" så kan vara att någon har tips på lågprofilkylare för denna sockel?

Tack

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kolsvart Katt:

Hej,

Har just köpt en i5 6400 (box) och undrar över kylaren som följer med. Är det en liten högljudd sak?
Har ett SG02 och det kan inte husera kylare högre än ~8cm. Har en Scythe Shuriken till min FX6300 men även om jag hittar andra monteringsgrejerna som följde med så passar förmodligen ingen LGA1151?

Om svaret på första frågan är "ja" och på den andra "nej, så är det, passar inte" så kan vara att någon har tips på lågprofilkylare för denna sockel?

Tack

Intel´s hålbild har varit densamma sen socket 775 tiden, så samtliga intel kompatibla kylare skall passa. Ljudnivån på stock-kylaren är en smaksak, AMD´s alternativ är värst.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Hej, tack. Har inte haft med intel att göra sedan Celeron2-tiden. Då får jag se hur stock låter samt ser om jag kan hitta intel-donen för Shurikenen innan jag beställer någon ny kylare.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)